søndag den 15. maj 2011

Pause....

Frivillig eller ufrivillig  eller lidt af begge dele ....
Altså pause fra bloggen ...
sådan så det vist ud for alle med en blogger blog torsdag/fredag .
Jeg havde jo bestemt mig for at torsdag skulle være i syværelset..... og det blev det  
Jeg fik syet den tunika jeg klippede i sidste uge :o) stoffet købt for lææænge siden i Stof og Stil og mønsteret havde jeg tegnet af hos den skønne blogger her :o) - men som altid liiiige lavet lidt om ....




Jeg  klippede  til én mere..- efter samme "mønster" .+ et par af de lette og gode sommerbux..som jeg i forvejen har 3 par a' ♥   ( kom til at kigge i kassen med "hen over vinteren indkøb" ...    ups !!

Rema har a' og til stof til billige penge...  ( 2m for normalt  79kr - var sat ned til 40kr.... og pakker med 5stk 50x70cm for 79kr)

og når bloggen nu ikke "virkede" hele fredagen ..(grrrh) ja så kunne jeg jo fortsætte sammensyning af tunika 2...




forstod ikke helt hvorfor nr.2 ikke blev lige så god som 1'eren.....  men men stoffet er ikke nær så let og så havde jeg også lavet en lille men irreterende og ikke ubetydelig  fejl....( læggene havde for stor afstand (se herunder).... fejlen ER rettet og nu er den næsten lige så go' som 1'eren



. Jeg nåede også at tage Marlene's udfordring på taske op.... . :o)....



hader at lave knaphuller så derfor blev det en magnetlås med pynteknap.... ♥  lille og fin taske.... :o)


Nu er det søndag .... og mon ikke der bliver tid til sammensyning af bux  :o)  eller andet krea ......

                                 ♥♥♥♥♥♥♥

19 kommentarer:

  1. Hej Marianne
    Tænk nu hvis og kun hvis der ingen blogverden var. Hvad ville der så ikke bliver produceret.??
    Tasken er blevet flot. Måske den skal bruges til en gave???
    Hvis vejret tillader det, går vi en tur. Aftaler vi, at jeg kommer op forbi dig også lægger vi en plan...
    God søndag / RikkeBo

    SvarSlet
  2. Det er det jeg siger, der er noget med den sydfynske luft, der må være mere energi i den.
    Hvor er det nogle flotte ting du, som altid, har lavet.
    Mange knus fra Jo

    SvarSlet
  3. Hold da helt op, holder du da aldrig fri fra den symaskine og alt det kreative???? :-)
    Synes det er speed i dig lige for tiden.
    Knuser herfra

    SvarSlet
  4. Det er da utroligt alle de flotte ting du får lavet for tiden..
    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
  5. Du er simpelthen så effektiv! Jeg bliver næsten forpustet af alt det, som du kan nå ;-)
    Superfine tunikaer, men tasken altså! Den elsker jeg bare♥

    Knus♥

    SvarSlet
  6. nøj, altså. Man bliver jo helt misundelig - elsker tunikaer, men kan altså bare ikke sy. Hvor er dine bare skønne.

    Super sjov taske! "me like" :-))))

    Og, puh, hvor det træls når blogger lukker ned. Især når man mister noget på bloggen!

    God søndag.

    knus

    SvarSlet
  7. Hold da op, hvor er du flittig.
    Det ser rigtig flot ud, det du har syet.
    Måske man skulle prøve, at sy sådan en tunika her til sommer?

    SvarSlet
  8. Sikke en fin tunika. Jeg er vild med de læg der er foran- det ser godt ud. Ups....pakker fra Rema 1000. Dem har jeg da vist også nogle stykker af. Måske jeg skulle se at komme igang med at få syet noget af dem. Tasken er super smart. Jeg elsker bare hjemmelavede tasker.

    Forsat god søndag. Kh Mette

    SvarSlet
  9. Jeg må tilslutte mig beundringen over din produktivitet! Hvordan får du tid?
    Super flotte ting, specielt tasken er jeg meget begejstret for.
    God søndag aften til dig.

    SvarSlet
  10. Jeg er vild med din tunika - især den første! Bare man havde mønsteret...

    SvarSlet
  11. Sikke nogle smukke tunikaer, du har produceret. Tænk, jeg handler tit i Rema 1000 og jeg ser aldrig de tilbud her hos os, hmmm må vist se op fra indkøbssedlen lidt.

    Tasken er bare suveræn.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  12. Hej Marianne!
    Sikke alt det du får syet og hvor er det hele bare flot. Din strikkede poncho er også lækker :-)
    Knus.

    SvarSlet
  13. Hej søde sommerblomst ;-).

    De er blevet rigtig gode dine tunikaer, du kan bare det der. Tasken havde jeg jo set på mail, men den er rigtig god, og min er lavet om nu/bare syet til. Har haft den med idag, og den er rigtig god.

    Super smart med magnetlås, det skal jeg lige hører lidt mere om.

    Ja, når blokken er nede når man lidt mere, det kunne jeg også mærke - hmmmm

    Knus og kram Marlene

    SvarSlet
  14. Sikke en sød tunika du har syet og tasken er også flot. Ponchoen du har strikket er bare skøn, den skulle nok kunne lune på en kølig sommeraften også.

    SvarSlet
  15. En ufrivillig pause fra bloggen kan åbenbart vise dig at være godt for kreativiteten - sikke nogle dejlige ting du har syet! Sommerlige og i de gladeste farver.
    Klem og ha' en dejlig dag, Marianne :-)

    SvarSlet
  16. Hold da op, hvor har du været produktiv. Det snitmønster kunne jeg også godt tænke mig;-)
    Jeg har valgt, at give dig en award fordi jeg igennem længere tid har fulgt din blog. Du kan læse mere om den på min blog.

    Ha en god dag ved symaskinen, Annie

    SvarSlet
  17. Joesses hvor er du kreativ. Maskinen maa da koge nu hihi. Laekre ting og sager du har faaet lavet, og sikke en masse yndigt stof.

    SvarSlet
  18. Blogger lever helt sit eget liv ind i mellem og går så åbenbart også død fra og til...Der er mange der er godt knotne over det...men du ser ud til at have udnyttet den ufrivillige pause til noget positivt! Fede tunikaer du har syet!

    SvarSlet
  19. Rikke : py ha Rikke det tør jeg slet ikke tænke på :) desværre gik vores paln i vasken :(

    Jo : måske har du ret .... jeg kan jo se at du har taget lidt med hjem :)

    Lene : nej nej det er jo det kreative der holder mig oppe :)

    Hanne : ja i perioder sker der da lidt :)

    Karina : jeg synes nu altså også du når meget - og husk på ...det er jo mit arbejde....

    Jette: tak for roser ...selvfølgelig kan du sy ..det er et spørgsmål om vilje og interesse :)

    Bente : det kan du roligt gå i geng med :)

    Mette : glæder mig til at se hvad du får kreeret :)

    Jane : Tid .... jeg er så heldig eller uheldig om man vil at jeg kan bruge den energi jeg har til det jeg vil ....

    Marie : mønsteret er et union ... jeg har dog lavet halsudskæring og ærmer lidt om....

    Lis : jeg har ellers også en lang indkøbsseddel men ælsker at kigge op fra den når alt er vinget a' :) prøv det ... :)

    Magith: tusind tak for roserne :)

    Marlene : Tak for roserne og tak forbi du ville dele mønseret med mig :) selvom jeg har lavet lidt om ...
    magnetlås... simpelt.... knap med magnet hihi

    Hanne : tusind tak for alle roserne :)

    Gitte : pause fra bloggen giver extra tid til andet - meen jeg vil ikke undvære.....

    Annie : mønsteret er et union ... lavet lidt om i hals og ærmer.... Awarden takker jeg for ...men min blog er i øjeblikket award fri :(

    Lin: :) ja du fik ganske ret ... maskine strejkede...på et tidspunkt :)

    Kirten : blogger lever sit eget liv og vi følger med ... og som du kan se kan tiden sagtens bedrives med andet :)

    kram til alle ♥ Marianne

    SvarSlet