tirsdag den 24. april 2012

Jeg vil rigtig gerne dele .....

Først vil jeg rigtig gerne dele de næsten første bøgetræer/blade  i "min" skov.  
De første, så jeg i sidste uge mandag, da jeg besøgte Jo  i Middelfart ....
Tirsdag i "min egen" skov fandt jeg et enkelt træ...
men i går så det meget anderledes ud ....




Måske I allerede har udsprungne bøgetræer i jeres skov ? ....



Man kan da kun blive i godt humør af de smukke grønne blade, ikk' ? 

                              ♥♥♥

Opskriften på ballerina's er nu klar til deling ...
hvis altså I har lyst ....

Billeder får I her ... af den eneste grund, at jeg ikke kan finde ud af at lægge dem ind på opskriften  :o(......




Sjov facon .... sådan ser de ud inden sammensyning...










Lige kommet ud af maskinen - ligner de ikke nogen der kommer til at passe ....





Jeg tror på mig selv ...
- og har ikke haft en test-strikker ind over .... 
men hvis I ikke helt forstår... håber jeg I kontakter mig  :o) ..... 

For deling af opskrift og hjælp hvis der er brug for det .... 

UPDATE 2/2-13 

Jeg vil rigtig gerne hvis I sender en mail -
da jeg sjældent får læst kommentarer på ældre indlæg  

               patchworkblomsten@gmail.com

Jeg glæder mig til at høre fra jer ....



30 kommentarer:

  1. Hvor ser bøgeblade bare saftige og lyse-grønne ud når de lige viser sig. Uhm, nu er det snart rigtig for-sommer og varmere tider til os.
    Skønne billeder fra skoven.

    Det ser rigtig godt ud med dine små sut sko. Jeg skal ihvertilfælde have en opskrift, hvis jeg må.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Lis
      Bøge blade er altså noget særligt ...ingen andre blade har denne smukke grønne farve :O)
      opskrift er sendt afsted til dig
      knus♥

      Slet
  2. Tak :-)
    Og I mandags, så jeg jeg ingen Bøgetræer i blad..Men skal der over i dag, når jeg kommer hjem- så kan det være !

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Miri
      selvtak :O)
      håber du har set bøgeblade i dag :O)
      knus♥

      Slet
  3. Bøgen er bare skøn i sin nye dragt. Jeg glæder mig til at se den :o) Tak for de skønne billeder.

    Hvis du vil kan du sende ballerina opskriften og billederne til mig. Så kan det være jeg kan trylle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henriette
      Håber du møder bøgen inden længe :O)
      sender dig straks en opskrift :O)
      knus♥

      Slet
  4. Hej Marianne.
    Hvor er dine billeder bare skønne, man bliver i godt humør af at se dem.
    Jeg vil gerne bede om opskriften på dine "sutter", hvis du vil være sød at sende den. Mønstret til juletræstæppet vil jeg gerne købe, men kan få det, når vi ses igen.
    Knus Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birthe
      Dejligt at billederne kan gøre dig i godt humør :O)
      opskriften skulle være sendt afsted til Adamslyst :O)
      knus♥

      Slet
  5. Det smukkeste jeg ved er en helt nyudsprungen bøgeskov som står der i alt sin lysegrønne pragt, hvert år skal jeg gå tur i skoven på vej mod Moesgaard strand, der er nogle fantastiske steder med bøgetræer hvor de virkelig kommer til deres ret, et helt vidunderligt sted, især når de lige er sprunget ud.
    Fine billeder du har taget, her hos os er der også kommet nye spæde blade på bøgen.
    De er super søde dine ballerinaer, måske jeg kan klare at strikke sådan nogle, de virker overkommelige, jeg har jo måttet ligge strikketøjet på hylden grundet dårlig skulder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      håber du får en go' tur til din bøgeskov ...
      jeg har sendt en opskrift afsted til dig ... håber din skulder gi'r dig lov til at strikke
      knus♥

      Slet
  6. Du har helt ret,de første grønne blade fremkalder altid store smil,og man kan da heller ikke andet end at nyde dem.
    Har sendt dig en mail,ville da meget gerne lave de ballerinaer :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      de første grønne blade er bare de bedste :O)
      og jeg har sendt dig en mail ..smiler ...
      knus♥

      Slet
    2. Takker,første ene sko er strikket,og sørme så den ligner jo en af dine,dejlig nem opskrift,lige til at gå til-godt man har askepot fusser så er det jo lige ud af landevejen :),spændt på når de har været en tur i vask.

      Slet
  7. Tak for skønne billeder af berusende grønne bøgeblade.
    Det er en aldeles dejlig tid vi er midt i.
    Ønsker dig en dejlig torsdag.

    :-) Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe
      ja det er en dejlig tid ...og det bliver kun bedre og lysere :O)
      knus♥

      Slet
  8. Håber også jeg får tid til at komme ud og se bøgen i weekenden. Jeg kan håbe.

    Dine sutter er jo som altid rigtig fine og jeg vil vel nok gerne have opskriften.

    God weekend

    Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene
      Håber du har fået set bøgen for det er lige nu den er smukkest synes jeg ....
      opskriften skal jeg straks sende til dig
      knus♥

      Slet
  9. Hejsa
    Hvor er det nogle super fine futter. Dem vil jeg gerne prøve at lave, så du må gerne sende opskriften til mig.
    Hvilket garn har du brugt ?
    kh Anette

    SvarSlet
  10. Jeg har lige fundet din blog, og dine fine ballerinaer. Dem kunne jeg supergodt tænke mig at prøve at lave, så hvis det ikke er for megen besvær må du meget gerne sende mig opskriften på buen4140@hotmail.com
    Fortsat god dag
    Hilsen helle

    SvarSlet
  11. Hvor er de bare skønne - et absolut must have!
    Hilsen
    Henriette

    SvarSlet
  12. Nu hvor de smukke bøgeblade er faldet og de lange aftner stunder til, vil jeg gerne bede om opskriften på de fine ballerinaer.

    mail:verafle1@gmail.com

    pfh. tak
    Hilsen Vera

    SvarSlet
  13. Hej:) ih de ballerinaer er seje:) Jeg kunne rigtig godt tænke mig
    opskriften :-) på forhånd TAK ..
    vh lenetved@hotmail.com

    SvarSlet
  14. Øj, det er da lige sådanne uld-ballerina jeg ønsker mig. Du skal have tak, hvis du vil maile opskriften på johansenskalender(a)gmail.com

    SvarSlet
  15. Ej for nogle fine ballerina futter,dem kunne jeg godt tænke mig og lave :)

    Min mail er piamortensen66@gmail.com

    På forhånd tak :)

    SvarSlet
  16. Hejsa

    Hvor er det nogle dejlige ballarinaer!

    Min tyske nabo faldt pladask for dem, men hun kan ikke strikke.

    Vil du sende en opskrift så jeg kan lære hende det?

    på forhånd tak! :)

    SvarSlet
  17. Vil bare lige fortælle at jeg stadig er dybt taknemmelig for at du delte din opskrift med mig. Jeg elsker simpelthen mine ballerinaer. Jeg prøvede at lave dem i noget andet garn, men det gik ikke - de filtede så meget at jeg ikke kunne trække dem ud så jeg kunne passe dem. Ved godt at man bedre kan styre det hvis man bruger en tørre-tumbler, for så kan man stoppe den når de er ok, men sådan en har jeg ikke. Så nu går jeg i gang med et par mere i det rigtige garn. For resten, normalt når jeg laver futter (i fritidsgarn) er jeg nød til at komme noget nedenunder for ikke at glide på mine trægulve, men det har ikke været nødvendigt med ballarinaerne, de glider ikke - dejligt

    SvarSlet
  18. Jeg vil også rigtig gerne bede om opskriften
    Vil du sende den til mig også
    Venlige hilsner Tess
    tesstrup@gmail.com

    SvarSlet
  19. Hej.
    Hvor er de fine dine uld ballerina sko. Ville rigtig gerne have opskriften. Mon du ville sende den til mig! Så ville jeg blive rigtig glad. Hilsen Lone
    nyruplone@hotmail.com

    SvarSlet
  20. Hej Marianne - Skønne flotte sider og herlige ballerina hjemmesko. Vil meget gerne bede om opskriften. Hilsen Lisbeth - dimsebut@gmail.com

    SvarSlet
  21. Hej Marianne.
    Sikke fine ballerinaer! Må jeg få tilsendt en opskrift? (kirstine.s.m@gmail.com)
    De ser lidt små ud omkring hælen - sidder de fast på foden, eller fungerer mere som klipklapper?
    De bedste hilsner fra Kirstine

    SvarSlet