onsdag den 29. september 2010

Jeg kunne ikke lade være......

Rigtig mange i blogland  sy´r  sekskanter(blomster) :)
På indlæg mandag viser jeg mit igangværende "sekskantblomstertæppe" det har været undervejs i lidt over et år - med mange andre ting ind imellem  -
 i går fik jeg så  klippet til  ca 100 blomster mere  - så mon ikke det kommer lidt frem igen  .... :)
I går fik jeg også afsendt en lille pakke med stoffer til en blogger der også sy´r sekskanter :) - håber det hjælper hende lidt på vej  :)  Hun har  fået den samme skøre idé som  jeg havde med mit - at hver blomst kun skal være én gang :)

Jeg kunne ikke lade være med at sende lidt solskin med  .... mit tæppe - som er delvist syet imens jeg kom på den grimmeste afd. på OUH  i 2004 ....
(Billedet er taget kl 7.30 her til morgen) :)

Mandag og tirsdag  aften har jeg været afsted til krea... med en masse dejlige piger :)
så nu er der kommet 8 hæklede hexagoner (sekskanter) mere til samlingen ... og mit restestrikkede halstørklæde er nu 160 cm :)
I går stod den også på omskrivning af strikkeopskrift til spændende  poncho  og hjælp til hækl af efterårssvamp :)  med bedsteveninden :)  -  derefter en hjælpende hånd i Amaryllis.....

Om lidt står den på gåtur - besøg i garnbutikken - og latte - igen med bedste-veninden :)

go´dag derude og husk I kan stadig nå konkurrencen  :)

10 kommentarer:

  1. Hold da op et flot tæppe! Mangler du lidt stoffer? Altså jeg ville gerne sende noget til dig, hvis jeg har noget du kan bruge. Jeg synes det er sjovt med tæpper her, hvor jeg kan tænke: Det fik jeg af den og den.
    God solskinsdag. Loppe.

    SvarSlet
  2. Et utroligt smukt tæppe og hold da op en masse sekskanter du har brugt til det.
    Skøn morgensol du har fået med på billedet.

    SvarSlet
  3. I dag har du gjort mig rigtig rigtig glad !
    1000- nej , 2000 gange tak :-)
    Stofferne er skønne !
    Knappen er lige meget !
    Og din egen lille bitte 6kant kan jeg sagtens finde brug for. Jeg er rigtig glad og meget taknemmelig :-)
    At du kan skabe noget så fint, imens du ligger på sygehuset- det vidner om en stærk og kreativ kvinde.
    Jeg ved ikke hvad du var indlagt for, men håber du er kommet over det.
    Og sikke du kan skabe og sikke meget du når!
    Tak :-)
    Og vil du ikke have nogle stoffer nu ?!

    SvarSlet
  4. Nej hvor er det dog smukt. Det må jeg simpelthen lære og i gang med meget snart. Hold da op hvor bli'r man i godt humør, når man ser håndarbejde udført så flot!

    SvarSlet
  5. Det er helt fantastisk tæppet. jeg synes det er så dejligt at sy sekskanter - det kan man ha med sig overalt.
    Ha en dejlig aften.
    Kh Hanne

    SvarSlet
  6. Det var da det skønneste tæppe jeg længe har set. Vildt flot :o)

    SvarSlet
  7. Wauw for et tæppe... Smukt! Drømmer selv om at komme igang med noget patchwork på et tidspunkt, men skal vist lige have samlet lidt forskellige stoffer sammen til det :)
    Og tak for kommentaren inde på min blog.

    SvarSlet
  8. hejalle tusind tak for fine kommentarer :)

    Loppe : tusind tak for tilbuddet -hvis jeg må lade det stå åbent vil jeg blive glad - lige nu er det ikke så meget håndsyet der kommer fra hånden - men med dette vidunderlige land kan man jo blive fristet :)
    Hanne: ja jeg kunne heller ikke lade være med at gi´lidt solskin til i dejlige læsere :) jo pænt mange sekskanter mener at kunne huske at der 125 blomster x7´+ alt det udenom :)
    Marie : OUH står for Odense Universitets Hospital :)
    Miri: jo er kommet over det fysiske - er sidste år erklæret rask.... den grimme afd. var kræftafd. derfor tænkte jeg at solskin passede godt til tæppet :)
    Pia: det er så men ikke så svært :) der er jo mange her i blogland der kan gi´en hjælpende hånd :)
    Hanne: ja - men det er lige det man kan :)
    Sonnie: tak :)
    Anne : velbekomme :) Spring du bare ude i det men pas på - man bliver bidt .... og en lille lap er der jo mange der godt kan undvære :)

    SvarSlet
  9. Tilbud står åbent, du kan bare lægge en kommentar hos mig.
    God dag.

    SvarSlet