onsdag den 18. maj 2011

Liggesår

- har jeg da ihvertfald ikke fået denne nat...  4.11......
vendt og drejet ..... 5.11.....
Ja så kan man vel li' så godt stå op og få udrettet noget man alligevel ikke kan være bekendt ......(mere) sagde manden min  for noget tid siden


Jeg startede op i weekenden  .... og når jeg nu alligevel
er i gang og der max er 11masker på pinden så kunne der sagtens være plads til 3....
1 par til hjemme
1 par til sommerresidensen ;o)
og 1 forsøg....


De snart meget udtjente (ca.½ år gamle og brugt hver dag)  er strikket i Eskimo - så dem ved jeg jo hvordan de bli'r.... (tror jeg da )
Andes havde jeg ellers lovet mig selv skulle holde pause....
men strikkefastheden skulle være den samme ..og det er jo en lækker garn  :o) så den får et forsøg .....

Har liiiige  nu kl. før 6 slået op til sidste sidestykke ..... så mon ikke  de udtjente må vige pladsen inden længe.......

Jeg ææælsker mine.... og bruger dem stadig morgen og aften.....og når jeg sidder stille ......

forhåbentlig go' onsdag til jer derude......

                               ♥♥♥♥♥♥♥ 

16 kommentarer:

  1. Liggesår er hller ikke sjovt, så godt du undgik det...her sang og fløjtede en solsort så højt kl 4.20 at jeg heller ikke fik mere søvn den nat...men kan vi ikke bare aftale at vi kan sove når vi bliver gamle! Fede hjemmefutter du strikker...

    SvarSlet
  2. Hmmm. Det er altså ikke sjovt ikke at få sin velfortjente søvn.
    Men de der sutsko er så fine !!
    Ærgerligt opskriften er på udenlandsk:-)

    SvarSlet
  3. Kirsten : måske jeg får "dem" senere på dagen når energien er brugt op :)

    Miri: Nej det er faktisk ikke sjovt.... men så må der er morfar til....senere
    opskriften er rimelig nem selvom den er på udenlansk :)♥

    SvarSlet
  4. De bliver rigtig søde de futter, måske jeg ser dem i weekenden??

    Forstår simpelthen ikke du ikke bare sover, jeg bruger helt sikkert hele natten og lidt til ;-).
    Husk poncho i weekenden, den skulle jeg jo også se rigtigt!!

    Kram Marlene

    SvarSlet
  5. Du må tage en morfar senere, når energien er brugt.
    De er bare flotte og specielle, de futter. Kan man finde opskriften her i blogland siden andre ved at den er på udenlandsk ?

    God regnvejrsdag til dig.

    Kh. Lis, (der netop skal til at strikke sjal på udenlandsk).

    SvarSlet
  6. nøjj - godt det ikke er mig der vågner på det tidspunkt, tror jeg ville få så ondt af mig selv.
    Og de futter der, de er da bare for fede, vil du tage opskriften med når vi ses.
    Kram Jo

    SvarSlet
  7. Liggesår skal men bestemt ikke spøge med så godt at du undgik det :-) Lækre futter. Gid at man var god med et par strikkepinde.....

    Ha en god dag. Kh Mette

    SvarSlet
  8. Dem glæder jeg mig til at se færdige, for det ser ret lovende ud!! Hvor kan man få opskriften henne?

    SvarSlet
  9. Jeg kiggede på uret kl 4.12 og 5.12 og sov så ellers til gengæld som en sten, da vækkeuret ringede! Typisk..
    NU skal jeg ha købt mønsteret til de futter, for de ser supergode ud! Har du lavet ændringer i forhold til opskriften?
    Go' dag til dig

    SvarSlet
  10. God formiddag Marianne
    Ja, hvorfor ikke lige så godt udnytte pladsen på pindene. Gør det gerne, når der strikkes ærmer, så er det nemmere at styre udtagninger osv...
    De bliver super flotte.
    Husk at klippe negle, så du ikke slider dem så hurtigt op.. Hi Hi..
    God Onsdag / RikkeBo

    SvarSlet
  11. Hej Marianne,
    Jeg har været travlt optaget af det virkelige liv de sidste par uger, så nu har jeg lige læst lidt tilbage. Jeg håber du er i bedring? Sikke en masse strik- og syprojekter, du har fået lavet. Jeg var også træt af blogger i sidste uge, men var stadig mat ovenpå turen hos Julie, så det blev kun til lidt "sjat-strik".

    Jeg kan rigtig godt lide, at der er ærmegab i din poncho - sådan en kan godt blive upraktisk i nogle situationer...

    Tak fordi du tog mig med på havevandring, jeg skal love for at det spirer og gror hos dig :)

    Knus fra
    mette, som også gerne vil vide, hvor de fine hjemmeskos opskrift kan findes?

    SvarSlet
  12. Rigtig lækre futter. Sådan nogle kunne jeg også godt tænke mig at strikke. Hvor er opskriften fra?

    Mvh Ása

    SvarSlet
  13. Marlene : satser på færdige sutsko til weekenden... tænk nu hvis det blev koldt :)
    og ponchoen - ja den bor jeg jo i -så det er ikke noget problem :)

    Lis : så er det ved at være tid til morfar - men synes jeg også jeg har gjort det helt godt ... gået med bedsteveninden 12km... cyklet med 6 store hortensia's hjem og afsted igen efter flere ( dog med hjælp fra farmand og bil ialt 26 stk. (billige men trængte så frygteligt til vand) liiiige sået lidt mere i køkkenhaven...pillet i lidt ukrudt og vandet .... glædr mig til at se dit sjal :)

    Jo : jeg var bare irriteret for jeg ved jo hvordan det tit ender :( ... men kunne lige så godt udnytte tiden :)opskriften er en bedsteveninden har købt på nettet såååå....spø'r lige hende om det er ok ellers kan den købe på Ravelry

    Mette : hvis bare du kan det grundlæggende ret-vrang -ind og udtagn. så kan du sagtens... det skal ikke være pænt strikket for de skal jo valkes :)

    Camilla : på Ravelry kan opskriften købes til download.... laver lige et link senere

    Gitte : sjovt at du også var vågen... jeg var måske også faldet i søvn hvis jeg var blevet liggende , men så ved jeg også med mig selv at jeg er tung i hle kroppen når jeg vågner :( nej præcis det mønster har jeg ingen ændringer lavet :)

    Rikke : hov hov frøken næsvis .... jeg har da aldrig lange negle :) synes det er vildt snart med flere på en gang...

    Mette : nej hvor dejligt at du kiggede forbi :)♥ og tak for roserne :) opskriften er fra Ravelry .... laver lige et link/ indlæg senere :)

    kram til jer alle Marianne

    og til jer der kommer herefter :) ( hvis nogen gør det) skal jeg nok følge op :)

    SvarSlet
  14. Sûnadóttir/Ása : opskriften er fra Ravelry :)
    kh♥ Marianne

    SvarSlet
  15. Der er jo ingen grænser for din produktivitet kære Marianne - Jeg har desværre ikke tendens til liggesår, måske derfor jeg ikke får afsluttet så mange projekter ;o)
    Tak for din søde kommentar på mit indlæg, det er SÅ dejligt med de vedholdne bloggere ;o)

    Kæmpe kram fra Jill

    SvarSlet
  16. Jill : Det har jeg nu heller ikke men forstår ikke mit til tider alt for lille søvnbehov ( om natten) velbekomme :)
    kh♥

    SvarSlet