mandag den 27. december 2010

Små grønne dimser og strik.....




En vildt spændende film (Pigen der legede med ilden) - fik strikkepindene til næsten at gløde i går aftes....  Det går langsomt men sikkert fremad med min koksgrå alpaca  poncho....    jeg strikker uden mønster...  men er sikker på den bliver liiige som jeg ønsker (bedste-veninden har nemlig strikket flere med samme garn)    Jeg strikker på p 3 - startede med 128m  -satte 4 mærketråde én for hver 32m og tager  1 m ud på hver side af tråden på hver 2. pind (dvs.8m på hver 2. pind )   de første ca 17cm (til skulder)  - derefter fjerner jeg 2 tråde (overfor hinanden) og tager  fortsat ud på hver2.p (dvs. 4 m)  for og bag........  indtil ønsket længde......

De små grønne dimser (elastikker) er go'e til at holde maskerne på pindene -når arbejdet ligger.......





Er i gang med at klippe de ca 140 lodder til give awayen  fra hinanden .......   min bedre halvdel får lov at trække når mørket falder på .....

   

7 kommentarer:

  1. Det var dét de grønne dimser var :-)
    Jeg glæder mig til at se mere til den Poncho!
    Og var også så optaget af filmen i går, at jeg kunne holde mig vågen !
    Er spændt på lodtrækningen..

    SvarSlet
  2. Ah, hvor smart altså med de grønne dimser - rigtig god idé!

    Og jeg synes det er SÅ spændende med lodtrækningen - Uhuuu!

    SvarSlet
  3. Har læst bøgerne flere gange, og set filmene et par..alligevel "slugte" jeg filmen igår. Hende der Lisbeth Salander, wauw!
    Og så er spændingen stor....lodtrækningen, kom så, tag mit navn ....krydser alt jeg kan!

    SvarSlet
  4. Den er meget spændende den film, det er de faktisk alle 3, så du har noget at se frem til.
    Sikke nogen smarte dimser :o)

    SvarSlet
  5. Kunne lige se mit navn på sedlen, venter spændt:)

    SvarSlet
  6. Ja det er supergode film, har ikke læst bøgerne og tror heller ikke jeg får det gjort :-)

    Ok det var da fantastisk med de små grønne dimser, dem er jeg da vild glad for, har tit manglet noget når strikketøjet har skulle transporteres rundt.

    ja vi har jo ikke så langt så må da kunne finde ud af noget, håber du er kommet godt ind i det nye år.
    Knus Lene

    SvarSlet