fredag den 31. december 2010

Har du sådan en dims/hjælper ♥

Min bedre halvdel  har ikke de længste ben .... eller også er livvidden for stor til længden  hi hi  - ej han er lige som han skal være...... meeen  hans nye jeans måtte ha´ en  oplægning.....




Denne dims..... som fulgte med symaskinen......er genial....
-måske du har én ....  men ikke ved hvad den er til -  eller måske du glemmer at bruge den  .....???!!
Dimsen består af 3 stykker hård plast der er nittet sammen i den ene ende  - den er ca1½x7 cm og et par milimeter tyk/pr.stk....
- Når der skal lægges bukser op ( især cowboy eller andre i kraftigt stof ) - lægges den under trykfoden  så den forbliver  vandret .
 - Læg den bagved hvis "det går op ad bakke " ved sidesøm eller 
  - og foran hvis "det går ned ad bakke.......  
( sværere at skrive end det er at gøre) og stikningen bliver superpæn  heeele vejen



pæn oplægning og glad mand...

***  *  *
  **  godt nytår til alle **
*   *  *
* *  *  *   *  **  

8 kommentarer:

  1. Nej sådan en har jeg ikke, øv øv, men har før brugt lidt tyk karton, men det er jo nemmere med en dims af plastik.
    Godt nytår til dig og dine.

    SvarSlet
  2. Forunderligt når man finder noget man ikke viste man manglede.
    Vi "ses" i det nye år.

    Godt nytår

    SvarSlet
  3. Den er skisme smart! Men ikke en del af min maskinpark, men alle mine maskiner er også gamle.
    Godt nytår til dig :0)

    SvarSlet
  4. Smart! Har ellers en helt ny maskine, men sådan en fætter fik jeg ikke med. Øv!

    SvarSlet
  5. Hvor smart! Jeg har sådan en, og vidste egentlig godt at det var det, den skulle bruges til, men alligevel aldrig husket det, når det kunne være aktuelt. Det vil jeg nu :)
    Godt nytår!

    SvarSlet
  6. Jeg har en lignende til min Husqvarnamaskine - den er uundværlig til netop tykke sømme.
    Godt nytår
    Jette/symadammen

    SvarSlet
  7. Glædelig nytår til dig! Jeg ønsker dig et dejligt 2011. Tak for alle dine søde hilsener både på bloggen og i brev i år.
    Klem fra
    mette

    SvarSlet
  8. så sent som i forgårs havde jeg den tingest i hånden, som også fulgte med min symaskine, og igen spurgte jeg mig selv om hvad den mon er til...
    Nu har jeg fået svaret, og en fin forklaring, tak!

    SvarSlet