onsdag den 8. december 2010

Lun på halsen DIY

Sidste vinter strikkede jeg riiigtig  mange små halsedisser.....
- meget simple .....  kun retstrik.......
strikket i både lækker og dyr blød uldgarn - strømpegarn og ponpongarn  :)  Nogle blev pyntet -  andre ikke.......
En del er givet væk.... og var lavet på bestilling.....
- meeen jeg beholdt lidt til eget forbrug.....


Denne grå sag er strikket i dobbelt strømpegarn .... pyntet med yoyo'er i flere str. er min yndlings....... jeg bruger dem både inden- og udendørs :) 

- Hvis I skulle ha´ lyst  til selv at forsøge.....

slå op så arbejdet måler ca 15 cm.... (ca 30m på p 4)
strik ret ......  til "tørklædet"  måler  omkreds på din hals + 2cm  + tørklædets bredde ......
jeg plejer at strikke til ca 62cm.....  luk af og sy  den ene ende på siden af tørklædet.....
pynt evt. med yoyo'er  :)  - mine er lavet af cirkler på  6 og 9 cm og med en perle i midten ♥♥♥

                              ♥♥♥♥♥♥♥

lidt trist.........


min gode veninde har taget en svær beslutning.......
et yderst positvt problem er blevet til et negatívt......
hun har simpelthen ikke tid nok til at passe patchworkafd.


  - hun sælger derfor alle de dejlige patchworkstoffer  fra.......
- og jeg har naturligvis været forbi....... og købt lidt til lageret..... (det bliver nok ikke det sidste)



 ups-           alfabetet her  måtte jeg bare  eje ........
 picasa drillede lidt......
                                      
  
                                                     ♥♥♥♥♥♥♥

12 kommentarer:

  1. Skønne halsedisser du der har lavet.
    Øv da også så skal man til at finde et andet sted at købe fint stof. Nå må se om jeg ikke kan nå at få købt lidt til lager også.

    SvarSlet
  2. Hej Marianne
    Super flotte halsedisser.
    God aften til dig
    Kærlig hilsen jette

    SvarSlet
  3. Sikke dejlige og nemme halsedisser - tak for opskrift!

    Hvor er det ærgerligt, at hun må tage den beslutning, men selvfølgelig godt, at hun har travlt på systuen.
    Det fine stof med feerne er jeg helt forelsket i ♥

    SvarSlet
  4. Det var nogle nemme halsedisser - lige til en værtindegave :o)
    Skønne stoffer du har fået fat i. Så er det med at få til huse ♪♫

    SvarSlet
  5. Tak for opskriften. Jeg skal da igang med det samme. Så kan jeg jo bruge noget af det lækre uld jeg købte af Kenneth
    Tina :-)

    SvarSlet
  6. Skønne halsedisser ;-) tror lige jeg skal prøve den opskrift- TAK

    SvarSlet
  7. Hvor er de søde de halse-disser!!! Tak for opskriften, det skal prøves.
    Sikken da en masse lækkert stof - ærgeligt at man bor så langt væk... jeg er vild med svampestoffet.
    KH Hanne

    SvarSlet
  8. De er utrolig søde dine halsedisser - fantastisk ide til at varme en dårlig nakke! De skal prøves. Øv med patchworkafdelingen - der har jeg været mange gange og købe stof når vi var ved Svanninge bakker :o( sødt stof du har købt!

    SvarSlet
  9. Nej jeg gad godt eje det stykke alfabet-stof. Øv at man ikke kan købe over nettet.
    Hilsen Pia

    SvarSlet
  10. Tak for at du delte din opskrift til de skønne halsdisser - de skal helt sikkert prøves.

    Skønne stoffer du har fået købt.

    SvarSlet
  11. skønne halsdisser, og nøj et fint alfabet :) kan jeg godt forstå du måtte ege.

    Kh Sara

    SvarSlet