lørdag den 3. december 2011

Jeg har talt masker og målt og skrevet ....

Så her får i et par linjer ...eller en hel del ....

 til model AnneKarina …..


Størrelse : ”Marianne” ca. 40-42

omkreds ca. 96-100cm

længde : ca 60cm

ærmelængde : inden bærestykke ca.35cm

Strikkefasthed : 17-18 masker på pind 4 = 10 cm


Ryg : 
slå 80 masker op på pind 4 og strik  20 pinde ret (10 riller)
  21.pind tages 10 m ud jævnt fordelt  til 90m ….

Fortsæt med ret riller til i alt 70riller (140p) 

luk på de næste 2 pinde 4 masker i hver side …

Lad de 82m der er tilbage hvile ……



Forstykker:
slå 40m op strik  20 pinde ret (10 riller) ,
på 21.p tages 5 m jævnt ud til 45....
fortsæt med retriller som på ryg ….luk på den sidste pind 4
masker i den ene side ( 41m) lad forstykkerne hvile ….


Ærmer :  

 Slå 45 masker op og strik 30 ret riller (60pinde)

samtidig med at der tages en maske  ud i hver side

 på hver 12.pind (hver 6. rille)….

Herefter strikkes der *  2 pinde glat og 2 ret riller (  i alt 6p) *

( de 2 pinde glat har jeg strikket i kontrastfarve)  

 gentag ** i alt 12 gange (i alt 72p)     samtidig med at der

 stadig tages ud på hver 12.p i alt 11gange på ærmet (67m)

  på de næste 2 pinde lukkes 4masker i hver side …..

Lad det ene ærme (59m) hvile imens det andet strikkes

magen til …            

De sidste 2 pinde skulle gerne være glat strik for at det

kommer til at passe …

Saml alle dele på en lang rundpind …i rækkefølgen :
Forstykke – ærme – ryg – ærme – forstykke  …. I alt 282m


Bærestykke :

Fortsæt  med 2 retriller(4p) over alle masker ..

Fortsæt herefter * 2p glat(kontrastfarve) 2retriller(4p)
** resten af arbejdet ..

På 5. pind strikkkes med kontrastfarve / glat

samtidig tages jævnt fordelt  ind til     264 m  (18masker)

Fortsæt herefter  indtagningerne med  12 masker pr. gang …

1.gang  på 13.p  jævnt fordelt …
2.gang på 19.p

3.gang på 25. p

4. gang på 29.p

5.gang på  31.p

6 gang. på 37.p

7. gang på  43.p

8 .gang på 51.p
9.gang på 55.p

10.gang på  61.p

11.gang på  65.p   

I alt tages 132 m (11gange 12masker ) ind ….

Slut med 2 retriller og luk de resterende 132 m. 
Hals”hullet” er ca 75cm rundt
Sy ærmesømme og sidesømme sammen op til de aflukkede masker ... sy til sidst de aflukkede masker sammen forstykke/ryg på ærme :o)



Håber disse linjer er en hjælp ...hvis I skulle få lyst ♥♥





 ….

15 kommentarer:

  1. Hvilket garn har du brugt? Og ca hvor meget?
    Mvh Susanne

    SvarSlet
  2. Tak fordi du deler en opskrift med os.

    Den er også så smuk at den må på min to-do liste.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin, vil da lige gemme den til senere. Håber alt er vel hvos dig.
    Knus Lene

    SvarSlet
  4. Vil da lige høre om det er lige meget hvilket garn der bruges barfe det passer til pindestørrelsen????
    Du må godt lægge en besked hos mig, da jeg ikke er hjemme lige nu :-)
    Lene

    SvarSlet
  5. Hvor er den super fin den trøje. sødt med det stribede bærestykke

    Stine:)

    SvarSlet
  6. Sikke et arbejde du har gjort! Jeg tillader mig t kopiere hele herligheden, håber det er i orden?
    Klem og god søndag.

    SvarSlet
  7. Ih, den er også fin på!
    Jeg må vise den og din fine opskrift til min mor...
    Tak!
    God søndag.

    SvarSlet
  8. Kære Marianne.
    Tak fordi du deler opskriften :-) Håber jeg en dag får tid til, at prøve den af...

    Hav en dejlig dag.

    Kram♥

    SvarSlet
  9. Rigtig flot arbejde !!
    Har du læst min blog om indbydelse ?? *smil*

    SvarSlet
  10. Tak for opskrift...det ser ud som en rigtig god og anvendelig model...Når jeg får rigtig meget tid vil jeg strikke den...God dag til dig!

    SvarSlet
  11. Det er en rigtig flot trøje og den klæder dig rigtig godt.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  12. Hej Marianne.
    Hvor er trøjen blevet skøn !! Tak fordi du deler opskriften med os.
    Den skal på to-do listen til 2012

    Stort kram Hanne

    SvarSlet
  13. Hej Marianne.
    Hvor er den altså blevt flot! Jeg er vildt stolt af at lægge navn til den :)
    Sikke megen glæde og fornøjelse der kan komme ud af lidt garn :)
    Knus

    SvarSlet
  14. Hej sveske - yes det er mig, og der er liv endnu.
    Hold op du har haft travlt, og hvor er den bare flot.
    Kram

    SvarSlet
  15. Susanne : Jeg har brugt garn jeg har vundet fra eget spinderi - hos Alma og Frida's mormor ...tror det er ca det samme som gotlandsk pelsuld ...Jeg har brugt lidt mindre en 400gr.

    Lis : Tak - vil glæde mig til at se din udgave :O)

    Lene : ja det tror jeg da er lige meget ...

    Stine : tak :O)

    Mette : Det er helt ok ... dejligt at du kan li' den :O)

    Helle : Ja det må du ...håber hun har lyst til at strikke til dig :O)

    Karina : velbekomme :O)

    Fynpige : tak for invitationen :O)

    Kirsten : helt ok :O)

    Marlene : tak søde :O)

    Hanne : Tak - vil glæde mig til at se din udgave i 2012 :O)

    Anne : og jeg er rigtig glad for den :O)

    Hej søde :O) : dejligt at du kom forbi :O) Taaak :O)♥

    kram til jer alle ♥

    SvarSlet