mandag den 7. maj 2012

Simpelt.....



I dag måtte blive simpel....
2 super dejlige konfirmationer på 3 dage....





- tærer desværre på energi/overskuds-barometeret .... 


En nat med mareridt gør det så heller ikke bedre .....


Morgencykelturen blev gennemført .... 
det er et must ...
Støvsugning blev gennemført .... 
det var nødvendigt .....
Ellers har dagen været i slooow.....


Et længe ønsket mønster havde en sød veninde købt hjem til mig i lørdags (fik det i formiddag)
Easy skulle det være ...fra stof og stil....
syntes i formiddag ikke at være easy.....
(var nok bare for træt) ....


Over middag blev det logisk og inden for ½ time var der både klippet og syet .....Haremsbukser ...




Da de lå der på gulvet synes jeg pludselig at det kunne ligne en top med flagermus-ærmer.....




Men selvfølgelig var der ikke hul til "grød"hovedet :o) ..... Ja grin I bare .....
Det kom jeg ihvertfald selv til ..... 


Om buksene forbliver bukser ... eller bliver til en top ..... ???? 
om der kommer flere .....???? ....
Det må tiden vise .....
Men simpelt....det var det  :o).......


Lørdag var residens(ro til laaaang middagslur) og hjemme-dag .... 
Formiddag og aften blev brugt på haven (krukkerne)....


Nye skærmliljer ....  og en del hosta'er ....
(tror sommerblomsterne bliver skiftet ud med stauder og frø....)


Imens vi har været hjemmefra ....
er salaten - radiserne og spinaten sørme begyndt at titte frem .... skønnnnt :o)


Håber i har nydt jeres bededags-ferie ...  



28 kommentarer:

  1. skønne billeder :)

    skønt stof - siger ikke så meget om bukserne så har jeg ikke sagt for meget eller fornærmet nogle :)

    en god aften til dig :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Det er helt ok :O) jeg forstår ... :o)
      men tak for roser :o)
      knus♥

      Slet
  2. Skønne bukser i fantastisk stof. Vil du fortælle hvor stoffet er købt henne? Det kunne jeg bestemt godt bruge et par meter af.
    Tak for en skøn blog med mange mange dejlige billeder og ideer.
    Hilsen Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Merete
      Stoffet er en kopi af liberty købt i stof 2000 :o)
      Tak for roser
      knus♥

      Slet
  3. Kan næsten høre dig grine med bukserne over hovedet - thi hi hi
    Og jeg giver dig ret, de ser sjove ud når de bare ligger, men kan rigtig godt lide dem med indhold.
    krammer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jo
      Ja ikk' - og jeg griner stadig :o)
      Tak for roser :O)
      kram♥

      Slet
  4. Kære Marianne
    Ha, ha og aha koden belv løst og flot er resultatet..:o)
    Godt du er kommet til hægterne igen og det har også været et hårdt program, du har været gennem..
    Dine krukker er blevet fine..
    God Mandag Aften / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke
      tak for roser ...
      Det har været godt med en slooow dag ...
      knus♥

      Slet
  5. Kære Marianne!
    Flot blomstret stof du har syet bukser i, sidste år syede jeg til Emilie efter samme mønster.
    Håber du har nydt din dag og har fået ladet op og hvilet.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margith
      Jeg er også vild med stoffet ...
      Jeg er jo bukse-pige ... men de kan da minde lidt om en nederdel ikk'
      jeg har nydt og hvilet i solen ...dejligt
      knus♥

      Slet
  6. Buuhuu jeg er et lille spøgelse..... griner, der var ikke langt fra tanke til handling. Hvor må du være en sjov pige at være sammen med.

    Det er et smukt blomstret stof du har fået gang i til haremsbukser.

    Godt du fik det bedre op af dagen og tag nu lige og pas på dig selv de næste par dage, sid i drivhuset og nyd varmen 5 min. ekstra, det skader altså ikke nogen.

    kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis
      Buuhuu håber ikke du blev bange :O)

      tusind tak for omsorg ..du kan tro jeg passer på mig selv...
      det er jo mit job :O) og ingen andre end jeg selv kan mærke efter :O)
      jeg ta´r gerne 5 min. extra i driv(er)huset ....

      knus♥

      Slet
  7. Svar
    1. Hej Pia Merete
      Det kunne det godt ha' været ...
      men det er en ok kopi fra stof 2000 :O)
      knus♥

      Slet
  8. Jeg har selv et par bukser af samme model...om de er pæne ved jeg ikke men dejlige at have på det er de...2 konfirmationer på tre dag er da også lige i overkanten...men det er jo sæson for "den slags"...god aften til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Pæne eller ej.... Nemlig de er dejlige at ha' på :0)
      Knus

      Slet
  9. De bukser ser godt nok lækre ud :-) og afslappende og ville egentlig med hul det rette sted også blive en fed trøje :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion
      De er lækre :0) og meget afslappende :0)
      Tror bestemt jeg bliver nød til at lave en trøje også :0)
      Knus

      Slet
  10. Skønt stof!
    Det var da ellers et hårdt program du havde i weekenden, godt der blev tid til lidt roden i jord. Det skulle være så godt for sjælen ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henriette
      Rigtig skønt stof ... Ville ønske jeg havde noget mere :0)
      Det var præcis derfor jeg måtte rode lidt i jorden :0)
      Knus

      Slet
  11. Dejlige billeder, Marianne - jeg fik mig lige et godt grin over billedet, hvor du har taget bukserne over hovedet :-) Håber, du har fået energi og overskud igen, men to konfirmationer på 3 dage kræver sin kvinde ... Klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Tihi ja jeg griner selv endnu når jeg tænker på det ....
      Tak for roser
      Knus

      Slet
  12. Det er nu god med det enkle indimellem ;)
    Bukserne er seje, når bare de er til andre ;))
    Er det ikke Lene der er på det ene billede ?

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Yt
      Det enkle kan nogen gange være mindst lige så flot som det svære ...om bukserne er flotte .... De er ihvertfald behagelige at ha på :0)
      Knus
      Ps Lene?? Nej det er min svigerinde :0)

      Slet
  13. Super flot stof, rigtig sødt. Nu må du så se om det forbliver bukser eller.....

    Dejlige billeder.

    Kram Marlene

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene
      Bukserne er blevet flittigt brugt,så de forbliver nok bukser .... Men jeg skal helt sikkert prøve at lave en bluse også
      Knus

      Slet
  14. Hej min ven....

    Super super seje bukser de klæder dig godt:O).
    Glæder mig til at se dem IRL...
    Haven ser bare rigtig dejlig ud.

    Kram Birgit:O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgit
      Nu har du så set dem IRL .... Og synes stadig om dem !!!!
      Kram

      Slet