torsdag den 10. maj 2012

Dejligt vejr :o)

Synes I lige som mig at det er dejligt med et par regnvejrsdage :o) .....


Så kan "man" med go' samvittighed sætte sig ved symaskinen...


Det var ihvertfald hvad jeg gjorde i går :o)
efter min morgen cykeltur og de huslige pligter .....
På et par timer dukkede frem 4 farverige ...  :o) 
der næste gang vejret og tiden er til det må ha'.....
lækre kanter .... 


Eftermiddagen i går (stadig med regn) brugte jeg i selskab med Birgit .....som var så sød at låne mig hæftet med den lækre dale-jakke  jeg drømmer om ... :o)
eller gør jeg .... ??!! ...
Jeg er næsten ved at opgi' ved tanken om ca. 200 små hæklede "lapper" .....eller ihvertfald de ca 1200 ender der skal hæftes .....




Jeg har forsøgt mig i Alpaca fra Drops/garnstudio
(det har jeg lidt på lager af... men ikke det der er brugt i opskriften ) ...med både hæklenål 2½ 
(det var det jeg havde) og  4 - som jeg har lånt mig til .... i både enkelt og dobbelt garn .....
???!!!"#"#@??!!! ....
De små kvadrater bliver henholdsvis...
 3x3 og 4x4cm ....
  
Nå..... vi får se ..... 
om det bliver en helt anden model ....der er jo andet "man" også kunne ønske sig .... 


 Formiddagen i dag (med silende regn) gik med en tur i stof og stil (og i gågaden ) sammen med Rikke - gummistøvler og paraply'os....
Eftermiddagen (stadig regn) måtte jeg prøve at efterligne Stine's armbånd  ....jeg synes de er vildt fede ... og ved allerede nu at jeg har købt for lidt ringe .... og har 0 flotte knapper....





Lige nu er det opholdsvejr....så jeg går en runde i haven og nyder fuglesang og dufte... 
(alt MÅ da ha' groet viiildt....med alt det vand) ..... 
Derefter kan der jo så sysles lidt til flimmeren ... 


I morgen må solen gerne titte frem .... 
for det er nu altså også dejligt med solskin :o)


go' aften til jer ♥♥

22 kommentarer:

  1. Skønt med regvejr, både for dyr og mennesker.
    Planterne trængte virkelig til det vand.
    Også god aften til dig.
    Knus fra Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Ja det er vist glædeligt for de fleste ...
      - måske ikke for dem der SKAL ud i det
      knus♥

      Slet
  2. Jeg kan da også godt lide regnvejr - men især når man ikke SKAL ud i det!
    Især skønt når man, med god samvittighed kan sidde og nørkle - evt sammen med en god film. :-)
    Krydderurte- og køkkenhaven trængte dog til vand, så ok.


    knus
    Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Lige præcis ...forskellen er nemlig om man SKAL eller selv bestemmer :O)
      Uuuh ja dejligt at sidde og nørkle :O)
      knus♥

      Slet
  3. Du har ret, et par dage med regn opfordrer jo til indendørshygge.
    Er spændt på dine dækkeservietter :0)
    Men også rigtig spændt på hvad du beslutter dig for med dit strikketøj, jeg har forresten set en trøje, magen til din blå med oldemorsfirkantr, bare lavet sm trøje og med hætte, den var også super flot
    Kram Jo

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Jo
      og du har om nogen udnyttet det dejlige vejr ...
      Tror jeg ventet lidt med Dale-jakken
      Årh den blå sag gad jeg godt ha set :o)
      kram♥

      Slet
  4. Regn er dejligt, når jeg opholder mig indendørs. Skønne ting du har lavet, som altid. Jeg er vild med dit kant-bånd. Smuk mønster.

    Dine armbånd er også blevet rigtig fine.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis
      Tusind tak for søde roser :O)
      knus♥

      Slet
  5. Regn er nødvendigt !
    Sommeregn er ofte dejlig.
    Og du forstår da at udnytte regnvejret på bedste vis :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Miri
      Ja regn er nødvendigt ...tænkte på dig i morges ...
      du måtte vel på cyklen :O)
      kram♥

      Slet
  6. Kære Marianne
    Tak for sidst. Det var hyggeligt og vådt..:o)
    Håber manden syntes om dine tårnhøje indkøb..??
    Jeg har ikke pakket ud endnu, om end det klør i fingerne for at komme igang; men var bare så træt i aftes..:o)
    God Fredag / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke
      Selv tak ....håber du har fået tørret sko og tæer :)
      Manden synes rigtig godt om....
      Jeg var også træt ....men måtte prøve at lave armbånd :O)
      kram♥

      Slet
  7. jeg synes også, at det er så hyggeligt med regnvejrsdage engang imellem så kan man jo med god samvittighed holde kreatid og nyde det :-)

    Spændende projekter du er kommet igang med, glæder mig til at se hvad du finder på med dalecardiganen, den er også på min todo liste, men har ikke helt besluttet hvordan den skal se ud endnu, men det kommer nok til sin tid :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion
      Lige præcis .... tænde stearinlys og drikke te :O)
      Uha jeg drømmer ...men nu må vi se ....
      glæder mig til at se din udgave
      knus♥

      Slet
  8. Kender det godt, det der med .... at man kan da ikke sidde indfor når det er godt vejr!!
    Sidder også for 3. dag og strikker løs med god samvittighed;))
    Og hvad ser jeg, dejligt at du har lavet mine armbånd, fedt:))

    God weekend, Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Stine
      :o)dejligt jeg måtte
      knus♥

      Slet
  9. Spændende projekter du har gang i.
    God weekend

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Hmmm...
      tak i lige måde
      knus♥

      Slet
  10. Du tager pusten fra mig, med alle de projekter du har kørende :o)
    Godt regnvejret kan bruges til noget fornuftigt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Henriette
      Jeg er helt sikker på at du når mindste lige så meget :0)
      Din flittige sjæl :0)!
      Knus

      Slet
  11. Altså flittig som altid !! Og skønne sager.
    God weekend
    Kram Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Tak for roser
      Vi ses snart
      Kram

      Slet