mandag den 14. maj 2012

200 meter - Århus tur retur .... og weekenden ...

200 meter til Århus og hjem igen ....
Nej,  den holder ikke .... 
Ihvertfald ikke hvis vi taler om afstand ...
Så er det nok nærmere de 200 km hver vej her fra udkants Danmark ....En tur vi efterhånden har taget rigtig rigtig mange gange ...
I dag skulle yngste igen -igen til tandlægen i Århus(tandlægeskolen)  ...
 med lidt venten gik vi en tur (der er så smukt lige uden for skolen) .... -  smagte på naturen :o) ....
og plukkede en lille buket .....


Med på turen (i bilen) havde jeg ...garnnøgle og glødende pinde ....
210 meter garn nåede jeg ikke... men nok nærmere de 200 m ..... 
om de sidste 10 m strikkes jeg i aften ??.... 
men skal i nok få lov at se hvad det er blevet til i næste indlæg .:o)


                                   ♥♥♥ 
Weekenden er brugt i residensen .....
Blæsende .... meget blæsende ...men ellers ok ...

med afslapning - strandtur og indesysler ....






 Jeg må nok hellere stoppe med maj måned's blokke til "byen" .. Det er blevet til 9 ialt, med røde tage -et skævt hus og lidt dag (lyseblå himmel) ..... 



Bunken med en extra omgang vokser stødt og roligt i weekenden med 8 nye ....til nu ialt 43 .... (er snart halvvejs) -jeg må nok snart finde ud af hvordan de skal syes sammen .....


Håber I har haft en dejlig weekend .....


Synes lige I skal se hvor fint besøg jeg havde fredag morgen ....Jeg kunne desværre kun byde på tørt rugbrød ...
-vi bor et pænt stykke fra vandet - så sjovt de lige valgte vores indkørsel ....


21 kommentarer:

  1. Det var sørme langt at køre for et tandlægebesøg, håber i fik ordnet det som skulle ordnes. Fine ting du har gang i og en fin buket ramsløg du har plukket,jeg har også plukket en del af dem,i næste indlæg kommer der billede af hvad de er blevet brugt til.
    Det er så hyggeligt når sådan et par kommer vraltende på besøg, ja hunnen ser jo ikke ud som om hun er tilfreds med det tørre brød ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja der er langt men nødvendigt - det er der emperismen er ....
      Glæder mig til dit indlæg med ramsløg
      Jo hunnen var så sulten og forslugen at ikke tror Herren fik ...
      Knus

      Slet
  2. Ramsløg !
    Me like :-)
    Du er altså gæstfri-altid:-)
    Stakkels fyr, al den tid brugt hos Tandlægen...
    Sendt dig en mail :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej søde Miri
      Mé pike too ... De er smukke i blomst ... Skal vist ha undersøgt
      Hvor meget forskelligt de Kan bruges til
      J.tar det heldigvis i stiv arm
      Knus

      Slet
  3. Søde gæster du da lige fik besøg af..

    Ja nu kan jeg jo se, at du er en erfaren patchworkdame, så jeg kan se på det at du syer over pap at der er nogle store sting henover.. i den vejledning jeg har fundet da skulle jeg lime det fast omkring pappet det gør du måske ikke??? for har mange stofrester som jeg kan bruge til det, og synes egentlig det er ret hyggeligt at lave engang imellem, og er det pap du har inden i eller bruger du viseline det har jeg også hørt man kan putte ind i men hvordan det fungere ved jeg faktisk ikke....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion
      Jeg syr rigtig meget over pap .... Har aldrig prøvet med vlieseline .... Jeg holder meget af ri processen ...så har heller ikke taget lumpen i brug - men hørt meget godt om den
      Håber det var lidt hjælp
      Knus

      Slet
  4. Det bliver så flot det kulørte tæppe med sekskanterne, og en ekstra omgang.
    Imponerende hvad du får nået.

    God tirsdag, kh. Stine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stine
      Jeg glæder mig også over det. :0)
      Knus

      Slet
  5. Kære Marianne
    Tak fordi du kiggede forbi..:o)
    Nåede lige runden inden regnen kom og skal nu igang med oprydning af Store J´s værelse, da han er på lejr..
    Glæder mig til at se det færdige resultat af strikketøjet.. Desværre var halsen for stram i den ene af trøjerne, så det var en ommer..:o)
    God Tirsdag / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rikke
      Kigger da gerne forbi :0)
      I går var med gåtur i halvt regn og halvt ok vejr ...
      Fint til kaffe ude :0)
      Resultatet er netop "frigivet"
      Øv med strikken
      Kram

      Slet
  6. Dejlig tur du tog os på her. Altid spændende hvad der skyller ind fra havet.
    Dine gæster er rigtig søde;-)

    Ha' en dejlig kreativ dag!
    :-) Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe
      Dejligt at gå ved havet :0)
      Gæsterne har desværre ikke været forbi siden
      Knus

      Slet
  7. Åh Ramsløg, desværre skal vi langt for at finde, men har da været i middelfart og plukke og lave pesto - smager så godt, blomsten så fin.

    Ja, det kan blive til noget på pindene når man skal frem og tilbage mellem Århus.

    Skønne billeder du har taget.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene
      Igår på gåturen med H. fandt vi ramsløg .... Mange ramsløg :0)
      Ved ikke om det skal være nye skud der laves pesto af ....
      Knus og tillykke med i går

      Slet
    2. Du kan fint lave pesto af det du finder nu, midt på sommeren er de ikke gode, men endnu er de fine, så det er bare at plukke.

      God fornøjelse med det.

      Knus og tak.

      Slet
  8. Var andemor ikke tilfreds med menyen...jeg synes hun er på retræte! Det ser spændende ud det der du strikker, det bliver spændende at se hvad det er for noget du har gang i!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Andemor var helt tilfreds hun var så sulten at hun nærmest fløj rundt efter maden ....
      Projektet er nu offentliggjort
      Knus

      Slet
  9. Åh den stakkels Jesper, men måske tandlægen er glad for han ikke var med ude og smage på ramsløgene.
    Og flittig som altid - du er en knag er du.
    Krammer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jo
      Jesper ta'r heldigvis det hele i stiv arm ....
      Tihi ... Tror tandlæge Lone er ligeglad .... Hun er virkelig en ener :0)
      Vi ses snart
      Kram

      Slet