torsdag den 4. november 2010

Måske en lille hjælp til stjerner ......

Ingen opskrift  men en lille hjælper - måske  -  ihvertfald en forklaring på hvordan jeg  og bedsteveninden har gjort :)



For mange af os er vores næsten allerkæreste eje vores  stof :)   -  dermed sagt: at der  jo ikke er grund til at bruge mere end der skal bruges :

Vi gjorde som følger..... 
 vi klippede/skar  4 strimler i 4 forskellige stoffer  -  8x38cm
vi strøg linningsbånd på....  (for at stive og så var det dejlig nemt folde sømrum og midte...)  færdig til at flette  3x38cm
strimlen bøjes  så den måler 22cm på den ene side og 16cm på den anden.....  alle 4 strimler skal  har åbningen samme vej....  pres evt bøjningen så den bliver skarp ....... 
  
Flet nu som når der flettes  papirsstjerner  :)  med åbningerne ind mod midt.....   

Dette var bare liiiige  en  lille hjælper.... håber jeg ...
Hvis ikke....  laver jeg en billede DIY :)


Glæder mig til at se mange stjerner i  blogland :) 





9 kommentarer:

  1. Hej Marianne
    Hold op hvor er de smukke de stjerner... endnu et projekt:-)
    God aften til dig
    Kærlig hilsen Jette

    SvarSlet
  2. Hvor er de skønne de stjerner. Håber jeg kan finde ud af at lave sådan nogen:)
    Vh. Louise

    SvarSlet
  3. De skal prøves.... her om ikke ret længe-
    Kh Hanne

    SvarSlet
  4. De er bare SÅ FLOTTE!! Er helt forelsket i dem. Jeg må også prøve.. mangler dog det der linningsbånd til at stryge på. Er ikke så skrap på det område. Men ellers god vejledning :o)
    God aften :o)

    SvarSlet
  5. 1000 tak !
    Så må det prøves af- efter den 15. :-)

    SvarSlet
  6. Fantastisk flotte :)

    hvor bredt er det linningsbånd i har brugt? kan du evt lave et link til samme type :)

    Kh Sara

    SvarSlet
  7. Super Marianne. linker lige til dig på min opskrift side...

    SvarSlet
  8. Hvor er de flotte og tilpas anderledes end de traditionelle papirsstrimler :) :)
    Hvordan folder du lige? 8 cm brede strimler der bliver 3 cm brede. Folder du ikke helt til midt, på langs? :)
    Hvad så når du har flettet og klipper enderne, holder de så? De går ikke op igen? :)

    SvarSlet
  9. super flotte stjerner,og rigtig fin vejledning,har været i stofskabet og er igang
    hilsen Gitte

    SvarSlet