torsdag den 14. marts 2013

Vævestrik og mere flaskepost Hmpff#¤%&+#¤ ....

Helt fra Hjerm ... 
- som ligger i nærheden af Struer ....
- godt og vel 200 km her fra det sydfynske - 
kom Bente Rønberg i går aftes og underviste os.
21 strikkeglade var vi -  så klar til at lære
vævestrik ;)  ....

- en aften jeg havde glædet mig til længe ....


Aldrig prøvet før - for mange af os....
- men tit kigget riiiigtig langt efter ..
                                         (lidt af Bente's prøver )
Jeg syntes bare, det har set så svært ud ...

Forestil jer en stille aften - hvor 21 piger/damer er dybt koncentrerede med masker, garn og pinde ..
Super dejlig og lærerig aften -

- med hjem havde jeg disse små prøver ....
og en Bente-bog :)


Hvis I aldrig har prøvet vævestrik - synes jeg I skal unde jer selv det .... enten hos Bente - anden underviser eller forsøge selv ......

Det bliver helt sikkert ikke, det sidste vævestrik jeg forsøger mig med :)...
og det ER  ikke  svært .... faktisk meget nemt ....
der strikkes kun med én farve ad gangen - mange masker er retmasker og mange løs a' :) - lige noget for mig ;)

                                  ♥♥♥

sidste indlæg  ...
lovede jeg flere snoninger og mere flaskepost .....

Hmmpf#¤%&??! ....  

Det gik ikke helt som planlagt !!!! 
(efter tegning og enkle noter

Men når "man" "leger" ...
og uden opskrift kan det jo ske, at det bliver udueligt .... 

- MEN .. så galt gik det vist ikke - hvis jeg selv skal sige det ...  (59 gram og en knap ).... 
(bedøm selv - og se bort fra diverse alders-tegn og andre skavanker  ) 





- det blev bare anderledes end planen  :)....

og noter til senere brug (eller deling) - ja det nåede jeg ikke  ..

men det tror jeg jeg vil bruge lidt tid på ....
for efter et par timers brug i dag  - er jeg sikker på, at den/det  også skal laves i en anden farve ♥♥♥

Det eneste jeg husker er, at jeg startede med 450 masker ......

om jeg er færdig med grønt garn....
nej ikke helt  :)  ..... 



15 kommentarer:

  1. ser ud til en rigtig hyggelig aften..... :-)

    Det er altså bare æv, når man har en ide, som bare ikke lige blev det man gerne ville have den til :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion
      Det var en hyggelig aften med vævestrik :)
      Det lille "vingefang" blev ikke som jeg havde tænkt -
      men jeg er blevet rigtig glad for det :)
      knus♥

      Slet
  2. Ser ud, og lyder, som om i hyggede jer.
    Ville gerne have deltaget, men desværre var der booket helt op, da jeg ville tilmelde mig. (øv)

    Dit sjal/stola ser faktisk ikke helt tosset ud.

    knus

    SvarSlet
  3. Beundrer din nysgerrighed, din sult efter at lære mere og lære nyt du er bare så sej ! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Miri
      Hvor er du sød :)
      kram♥ fra mig

      Slet
  4. Væve strik med Bente, det har helt sikkert været en god aften.
    Vævestrik er en spænende teknik.

    Ser eller meget sjov ud dit lille hals stykke.
    Farven er bare skøn.

    Yt

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Yt
      Nemlig ... - En rigtig hyg'lig aften :)
      Sjovt - men dejligt :)
      knus♥

      Slet
  5. Det er også rent hygge at være sammen med andre om at lærer noget man brænder for, så kan godt forstå du havde en dejlig aften.

    Den flaskegrønne er bare skøn, flot farve.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis
      Dejlig aften :)
      mange tak :)
      knus♥

      Slet
  6. Kære Marianne
    Det er lækkert med grønne farver, grøn er dejlig! :-)
    Det er også først fornylig at jeg har prøvet vævestrik, og du har helt ret. Det er nemmere end man tror.
    Og jeg er enig med Miri. Du er sej. :-)

    Hav en fortsat skøn lørdag.

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Grønt er nemlig rigtig godt :)
      Vævestrik hyg'ligt :)
      og tak :)
      kram♥

      Slet
  7. Du ser nu godt ud i grønt. :)

    SvarSlet
  8. Hvor ser det hyggeligt ud. Vaevestrik, det kunne jeg ogsaa godt taenke mig at laere, men her i "udkantsfrankrig" sker der ikke saa meget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lin
      Vævestrik tror jeg helt sikkert du kan google og lære :)
      knus♥ til dejlige France

      Slet