onsdag den 27. marts 2013

Nye hæklede skåle !!!!

Det kunne det måske godt være :)




men det er det nu altså ikke :) .... hihi

Nej ... det er ....

Vintervejrs'kasket's ....for sarte øjne ;) 
(for det er da ikke smart med hue og solbriller,
vel :) ::) :) ... eller er det !! 
Hæklet i Drops Andes på nål 6 .... 

Den grå kom først til .... 


- men manglede "hullet" til hestehalen ...



- men i stedet for at hækle baglæns ... 
blev det til én mere  i .. ja, grøn :) ....

så kom an sol og kulde :)  - og ja også mørke ...

Jeg er klar :) .......






Den har været på to do listen længe - meget længe  .... Inspiration fandt jeg hos Dimseriet  ..

ønsker jer alle en god påske :)



34 kommentarer:

  1. Sjov ide og hvor klæder begge kasketter dig godt.
    God påske også herfra til dig.
    Kh
    Anne-Mette

    SvarSlet
  2. For skisme, de er smarte :)
    Med glorie og det hele :)
    Du ser rasende godt ud med dem begge to
    Kæmpe krammer

    SvarSlet
    Svar
    1. søde Jo :) hvor er du sød :)♥
      krammer

      Slet
  3. Hej Marianne. Så lækrecsager du derværende lavet.
    Rigtig god påske tl dig og dine.
    Kh jette

    SvarSlet
  4. Herlige, hvor er de laekre. God ide med hullet til hestehalen. Ogsaa rigtig god paaske til dig.

    SvarSlet
  5. God påske til dig også ;-) og lækre kasketter

    SvarSlet
  6. Kære Marianne, sikke en skøn idé - hvor er den fin! Da jeg var teenager hæklede jeg flere huer og hatte , men nu har jeg helt glemt, hvordan man gør. Ha' en rigtig dejlig påske! Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Gitte
      Du må se om du kan få det genopfrisket :)
      Hvis altså du har lyst til at hækle :)
      knus og tak ♥

      Slet
  7. Åh , du er simpelthen for skøn !
    :)
    Genialt med hul til hestehalen :)

    SvarSlet
  8. Kære Marianne
    Kasket Mary....:o)
    De er rigtig fine og klæder dig og din garderobe så godt..;o)
    Vi ses / RikkeBo

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ja Twin ...
      kært barn har mange navne ikk' :)
      knus og tak ♥

      Slet
  9. Fine kasketter du har lavet, så flittig du altid er.
    God Påske.
    Hanne

    SvarSlet
  10. Supersmarte kasketter - klæder dig SÅ godt. Det bliver et nyt punkt på min krea-to-do liste, ingen tvivl om det :)
    God påske
    Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      du vil helt sikkert blive glad for dem :)
      knus♥ og tak :)

      Slet
  11. Gid jeg havde et hatte / kasket hoved, så ville jeg straks hækle kasketter.
    De er skønne og de klæder dig så godt!

    God påske

    SvarSlet
  12. Super cool med de kasketter Marianne <3 Jeg ville jo ligne en fra 7. kartoffelrække, så jeg fryser hellere om hovedet ;-)
    Måske du fornemmer jeg har slikket al glasuren af dine påskeæg? Hi hi. Mums, mine yndlings :-)

    Kæmpe kram og god påske ven.

    SvarSlet
    Svar
    1. søde Gitte - Det kan også godt være jeg ligner ... men de luner og skygger :)♥
      tihi ...slik du bare -der er flere hvor de kommer fra :)
      knus♥

      Slet
  13. Kære Marianne.
    Fine kasketter!
    Rigtig god påske til dig og familien :-)

    Kæmpe påskekram

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak søde Karina :)♥
      knus♥

      Slet
  14. hej Marianne
    -rigtig fine kasketter og i fine farver du har
    fået hæklet.
    syntes også ret godt om din fine halsedisse
    med de hæklet blomster,hvor har du fundet op-
    skriften?den ser lige ud til at være mig nemlig
    varmer lige der hvor jeg gerne vil :)
    forsat rigtig go påske
    mvh karin PR

    SvarSlet
    Svar
    1. kære Karin
      Halsedissen er en gave fra en sød blogveninde ...
      men jeg tror den er strikket efter "min" opskrift ...
      se evt. her ...
      http://patchwork-blomsten.blogspot.dk/2010/12/lun-pa-halsen-diy.html

      håber du får varmen :)
      knus♥

      Slet
  15. Supersmarte kasketter - har vist et par piger, der går helt grassat, hvis jeg viser dem dem :-) Også superlækker trøje på har på - er det eget design eller ? Rigtig god påske til dig og dine
    kh

    SvarSlet
    Svar
    1. søde Mie du må igang med hæklenålen ( det går pænt hurtigt :)
      Den grønne trøje er faktisk strikket efter en opskrift - smiiiler :) fundet i hæfte vedhæftet et hendes verden jeg havde lånt af en veninde ...
      - åh hvilket ??? ... den er strikket i gul - hvis det kan hjælpe ....
      knus ♥

      Slet
  16. Skønne kasketter... og skøn trøje du har på. Har du selv strikket den? Farven er vidunderlig... Vil du dele hvad mønstret hedder samt farven? Tak

    SvarSlet
  17. hej Karina
    mange tak :) jeg har selv strikket trøjen :)
    mønsteret er fra en lille tillægsbog til hendes verden ...
    tror det var sidste efterår/vinter ... og strikket i gul ..
    desværre har jeg ikke bogen - men havde lånt den af en veninde ... jeg har strikket den i 1 tråd Alpaca fra Drops farve 7323 aquagrå og tråd kid silk farve 25 søgrøn :)....
    håber det er til hjælp :)
    knus♥

    SvarSlet
  18. Hej Marianne
    -super :) mange tak for opskriften på halsedissen,
    har alerede startet strikkepindne op. fandt ud af
    at jeg har lavet en poncho hen i samme stil fra
    famili jonalen kender du den? go dag
    mvh Karin PR

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karin
      Ja dem kender jeg godt .... Det var vist deraf ideen kom :)
      Jeg har et par i bred -som er gode uden på overgangsjakken :)
      Dejligt at du er i gang :)
      Knus❤

      Slet