tirsdag den 25. februar 2014

Det der lodne æsel ....

Som flere har bemærket er ikke mindre end 2 lodne og lækre strik's blevet færdig i weekenden ...
De er strikket på - samtidig .... - hvilket er yderst sjældent for mig, at ha' mere end et sæt pinde i gang ad gangen  :) ....



De er lige lækre og dejlig bløde  'det lodne æsel' og
 'bjørnebande-strikken' som blev indviet og godkendt i lørdags ....
Som jeg skrev i sidste indlæg ligner 'Æslet'  til forveksling 
en høstjakke, og er selvfølgelig også inspireret der a' ...
- men som vanlig strikket efter egne tanker og ønsker .... 
'bygget' til og fra, efterhånden som pindene arbejdede sig frem .... - og  heldigvis blev ønskerne, også denne gang 
opfyldt ....

Jeg ville egentlig vente på en fotograf og lidt solskin ...
- solskin var ikke det store problem :) ....
men som den nogen gange utålmodige sjæl jeg er... 
har jeg selv klaret 'ærterne' (med selvudløserknappen :)
  - imens solen skinnede ...

og her har i den...









Det lodne æsel er strikket på pind 5 1/2 ... 
og vejer med kant (som blev strikket på efter) -
 kun 320 gram ...- fordelt på 130 gram lækker lodden brun Kid-Silk fra Drops og 190 gram supersoft fra Garnpusher i farven Donkey - 

Der af navnet : Det lodne æsel :) ...
 ja - ja,  jeg ved godt at jeg er tosset at gi' min strik navne .... 
- men sådan må det være :) .... 
Det kunne også være det var mig, I ville vælge at kalde det lodne æsel ... og det er så også ok :) ....
Jeg er hoppet på ryggen a' æslet  ... eller er det omvendt  ....  - nyder en kop te i solens stråler i en læ-krog i haven, og glæder mig over endnu én, for mig dejlig strik er hoppet a' pindene ... 

20 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå du er glad for dit æsel :) Lige passende til foråret, der er på vej.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja nemlig :) - jeg glæder mig over den :)

      Slet
  2. Det er da også en lun sag, der passer perfekt til en tur rundt i have eller på cykel (når det bliver lunere og mere stabilt)
    Gode billeder du fik taget med selvudløseren, var der mange kikser med, eller talte du sek. inde i hovedet så du nåede det ?

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. om der var Lis ... masser ... :) - men de kan jo heldigvis nemt slettes, da jeg var færdig med at grine a' dem :) - nemlig go' til forår og efterår :)

      Slet
  3. Sådan en sag, som man bare hiver ud af skabet igen og igen, anvendelig, behagelig og kan bruges til det hele. Flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig Stine .... den bliver helt sikkert hevet frem i laaaaang tid :)

      Slet
  4. Dit lodne æsel ser godt ud, det bliver en super trøje her til foråret.
    Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne :) jeg tror bestemt den bliver go' :)

      Slet
  5. Måske et høst-æsel ? ;o) Flot er den - og med I-cord og alting. Den skal du nok blive glad for.

    SvarSlet
    Svar
    1. hi hi ja nemlig et høst-lignende æsel :)

      Slet
  6. Jeg synes det er hyggeligt, at du giver dit strik navne og bjørnebanden har altså stribet tøj på, selvom du ikke lige kunne finde et billede af det. Men det er kun når de er i fængsel, så det er sikkert det billede du har haft på nethinden da du navngav din trøje;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ikk' ... tænkte også at det var fængselstrøjen :)

      Slet
  7. Du strikker så mye fint, og jeg er "superfan" av brun! Den jakken er jo bare helt skjønn :) Heldige du!

    Liv Iren

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Liv :) - brun er altid fint :)

      Slet
  8. Herligt aesel. Ligner et rigtigt "flytte ind i"-strik.

    SvarSlet
  9. skønne er begge lodne æsler :-) ha ha... spøg til side.. Og er det ikke bare skønt med det dejlige solskin :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. oink oink ... og tak :) - jo her nydes :)

      Slet
  10. Hvor er det en flot jakke, du har fået færdig.....ja, det er dine trøjer også. Jeg får lyst til at strikke igen efter et par års pause, men jeg kan ikke bruge noget med uld i, og det bliver ikke det samme i et andet garn....det har jeg prøvet flere gange med et dårligt resultat. Jeg må nøjes med at beundre dit strik

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anni
      Jeg synes da du skal prøve ... måske i en blanding af bomuld og silke :)

      Slet