lørdag den 1. marts 2014

Er det en søløve ??.....

eller måske en hvalros ! :) eller .... Ja, bedøm selv :) 
Det er jo fastelavn ... og man må være udklædt :) 



I sidste weekend, så jeg en rigtig fin hæklet fugl hos Gitte :) ..
- med fin henvisning til opskrift andetsteds ....

Desværre blev opskriften ret hurtigt fjernet igen,
pga. ophavsretten  ;( ...
- men der var hjælp at hente 'derude' :)  .....

I torsdag's var det tid til at prøve :) ....

Det kom der så denne ....- tjaa.. 
- familien mente søløve ud a' :) ..
(så kan da også lige så godt opføre sig som sådan ikk' :)) 

Jeg viste den på instagram og her var vist også et par tilhængere a' søløve :) .... Hii :)  

Nå, jeg mistede ikke modet, og hæklede én mere, som i aftes nok mere lignede en stirrende hvalros :) ...




I dag blev øjnene syet på de rigtige steder og  hovedet syet på kroppen :)  
- og jeg synes da selvfølgelig også I skal se dem :)


- Velkommen til : Thor og Frisk ...
 Søløver - hvalroser eller sangefugle a la Kaj Boisen   :)

Jeg synes selv de er ganske fine, og kunne sagtens se dem i andre farver ....  :) 

  Jeg har hæklet i dobbeltgarn på nål 2 1/2, da jeg ved jeg hækler løst ...
Ikke i bomuld, som opskriften foreskrev ...  men i uld fra garnudsalg og garnpusher  ....


- jeg mødte ham her og hans spejlbillede :) - på min lille nærmest uhyggelige og fascinerende morgen-tågede-cykeltur i dag :)






Ønsker jer alle en dejlig 1. forårsweekend :)

71 kommentarer:

  1. Helt klart den smukke fugl, søpapegøje ;0) den er rigtig fin.

    SvarSlet
  2. Flotte og stemningsfulde fotos. Øv - havde ellers lige selv planlagt at skulle have gang i en Kaj Bojesen sangfugl. :o/

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen det kan du da stadig få :) ...
      tak for roser :)

      Slet
  3. Jeg stemmer også for at det er en fugl og den ligner fantastisk meget den jeg gerne vil have en af på min glashylde, til a sidde ved siden af aben og hunden. Det kunne være så smukt.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og her kan man så selv bestemme farverne :) - ønsker mig også aben og hunden :)

      Slet
  4. Det er nogle søde fugle du har lavet :-) fine billeder fra en morgenfrisk tur, her skinner solen og det stornnydes med kaffe ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. deljigt med sol :) - tak for roser :)

      Slet
  5. Fine tåge billeder, herlige fugle/søløver m.m. kh. Stine

    SvarSlet
  6. Søde Marianne
    Søde er de nu "Kaj og Bøje"… Der er hverken fugl eller fisk….
    Knus / Rikke

    SvarSlet
  7. Jeg synes, de er mega søde de bløde sangfugle. God ide.

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare fine. Kan da godt se sammenligningen når de ikke indtager den rigtige position:-) men fine er de og jeg nåede desværre heller ikke at få opskriften - øv øv øv

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er der jo råd for Mette .... :)

      Slet
  9. Det er en søpapegøje, det var min første tanke. Du er god med det fotoapparat :)
    Også god forårs-weekend til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kunne se det Kirsten :)

      Slet
  10. Hvor er de søde, de ligner helt bestemt en af Kay Bojesens sangfugle.
    Hanne

    SvarSlet
  11. Ja kært barn har mange navne og synes nu at de ligner kay bojesens sangfugle temmelig godt og er meget sødere :-)

    Ja den tåge kan da godt til at pakke sig... vil vil da hellere se solen der gemmer sig bag den...

    SvarSlet
  12. Syntes den må være en søpapegøje - helt vidunderlig er de :)

    SvarSlet
  13. Hej Marianne-den er både go og herlig ;)
    mvh Karin PR

    SvarSlet
  14. Skønne tøjdyr a la Kaj Boisens fine træfugl :-) Jeg har hans abe og elsker alle hans dyr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte - jeg har kun bjørnen og holder meget a den :)

      Slet
  15. Absolut en sangfugl - og en smuk tilligemed. Du er så dygtig :)
    Nåede ikke af fange opskriften heller - er ellers sikker på min lille abe her på sybordet ville have nydt selskabet :(
    Tak fordi du deler dine flotte billeder så gavmildt med os.

    SvarSlet
  16. De er da bare alt for fine! :) du har ikke opskriften liggende og kunne tænke dig at dele den, evt på min mail mariane-bc@hotmail.com ?

    SvarSlet
  17. Vældig fine! :-)
    Jeg er også meget interesseret i opskriften - maymarisa@live.dk . Tak. :-)

    SvarSlet
  18. De er rigtig fine dine fugle :-) Jeg er meget interesseret i opskriften.
    Rigtig god weekend, hilsen Hanne
    Yrsa@mail.dk

    SvarSlet
  19. Jeg vil virkelig også gerne prøve at hækle disse, selvom jeg er helt nybegynder. Hvis du sender opskriften rundt, vil jeg også blive meget glad for at modtage den på keipsen@gmail.com

    Venligst Karin

    SvarSlet
  20. Jeg vil virkelig også gerne prøve at hækle disse, selvom jeg er helt nybegynder. Hvis du sender opskriften rundt, vil jeg også blive meget glad for at modtage den på keipsen@gmail.com

    Venligst Karin

    SvarSlet
  21. Hvor er de fine! Jeg var en af de uheldige, der ikke nåede at få opskriften til "søløven" ;-) Kunne du måske redde mig og sende den? :-)

    God dag! :-)

    - Camilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Pokkers, glemte at skrive min mail ;-) Dahl-Nielsen91@hotmail.com

      Slet
  22. Hvorfor var jeg ikke hurtig nok, da opskriften var tilgængelig ? Øv...skal lige om lidt i gang med aben :-) garn indkøbt hos søstrene Grene :-)
    Dine fugle er super fine :-)

    SvarSlet
  23. Hvor er de bare super fine, dine sangfugle ;-)
    Knuz

    SvarSlet
  24. Hej Marianne
    Hvor er din fugl fin - har længe ledt efter opskriften, vil du måske dele din? På forhånd TAK
    Venlig hilsen Ingrid
    aingridlysbjerg@gmail.com

    SvarSlet
  25. Åh ja hvor er de bare skønne❤️. Jeg må vel ikke få din opskrift på dem? Venlig hilsen
    Gitte
    Gnikolajsen@gmail.com

    SvarSlet
  26. Åh ja hvor er de bare skønne❤️. Jeg må vel ikke få din opskrift på dem? Venlig hilsen
    Gitte
    Gnikolajsen@gmail.com

    SvarSlet
  27. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  28. De er bare så søde :-) har lige hæklet aben :-), hvis du vil dele din opskrift, så vil jeg blive rigtig glad :-) beltoft67@gmail.com

    SvarSlet
  29. Super flotte! Min endte ikke heeeeelt rigtigt.. Jeg havde problemer med at lave benene, synes ikke rigtig opskriften beskrev hvordan det skulle gøres eller også kunne jeg bare ikke finde ud af at læse den. Kunne du måske være så sød at forklare mig det? :o) Og jeg vil super gerne vide hvordan du laver øjnene, mine blev heller ikke så pæne.. ;-)
    a.faris@live.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Køb øjne i en hobbybutik. Omkr. ben - se benene på billedet og kom evt en tandstik i til at stive af med.

      Slet
    2. Hej Asmaa.
      Har du opskriften på fuglene?
      Hvis du har, ville jeg være meget taknemmelig hvis du ville dele den med mig, på: mkhvolbek@gmail.com
      Mvh Maria :)

      Slet
  30. Hejsa, din version af fulgen er bare så fin, hvis du vil dele opskriften, så må du gerne sende den til winnie@algrens.dk

    SvarSlet
  31. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  32. Super fin! Tinaplauborg@gmail.com

    SvarSlet
  33. Åh... Ville .(næsten) give min højre arm for denne opskrift. Og hvis vi nu siger det er en søløve, så må du vel gerne dele. :) vil love dig den kun er til eget forbrug.
    Du er engel hvis du vil sende den.. :)
    heidi.e1204@gmail.com
    Vh heidi

    SvarSlet
  34. Hvor er de fine! Vil supper gerne have fat i den opskrift! Mit hæklehjerte bløder! :'( men er nu ret tosset med dine! Hvis du ville have lyst til at dele, skal selvfølgelig kun bruges til eget brug, så vil det betyde en masse hvis du vil sende den til
    Ida.bruhn@hotmail.com

    SvarSlet
  35. Hvor er de skønne...

    Jeg har overvejet at prøve at freestyle en opskrift, i og med den blev fjernet...
    Men ved slet ikke om jeg orker det ;0)

    SvarSlet
  36. Åh ja hvor er de smukke. Jeg har jagtet nettet rundt efter opskriften på de søde "søløver" men alle steder er den pist væk ;-(
    Mon der findes nogen der kan hjælpe?

    SvarSlet
  37. hej

    hvis du deler din opskrift må du gerne sende en til mig da jeg syntes den er vældig sød

    hilsen herdis.elmegaard@gmail.com

    SvarSlet
  38. Såå fin :-)

    Kunne virkelig også godt tænke ig opskriften:-)

    Blank898@gmail.com

    En venlig sjæl som vil dele?

    SvarSlet
  39. Hvor er de bare søde. Er også helt vild efter en opskrift, hvis du deler ud af den?
    Mail: Anita.s.kristensen@gmail.com

    SvarSlet
  40. Hvor er de bare perfekte - mon jeg også kunne være så heldig at du vil sende en opskrift?
    Mail: grethejob@gmail.com

    SvarSlet
  41. De er SÅÅ fine!
    Vil du dele opskriften på hr, "søløve" ? :)

    SvarSlet
  42. Hvor er de bare fine! Jeg har flittigt delt ud af de "rigtige" fugle til diverse fødselsdage og barnedåb, men jeg ville elske at have sådan en garnfugl til at pynte herhjemme - jeg er dog heller ikke helt skarp til frihånd.
    Håber meget at du vil dele opskriften! :-)
    lauraqvistgaard@yahoo.dk

    SvarSlet
  43. Hvor er de fine ,jeg ville elske at have sådan en stående
    vil du dele opskriften af Hr Søløve
    håber du vil dele
    netejuhl@gmail.com

    SvarSlet
  44. Det er simpelthen en flot fugl.. Er der mulighed for at få opskriften på mail?

    Jani_nielsen@hotmail.com

    SvarSlet
  45. Jeg vil også gerne bede om opskriften på susleif@c.dk
    Har netop hæklet et par aber, som har brug for selskab
    Mvh
    Susanne

    SvarSlet
  46. Hej,

    Hvor er du bare dygtig...håber jeg kan få opskrifterne på både dine smukke "søfugle" og aben, hvis nogen skulle ligge inde med dem!
    På forhånd tusind tak!
    Piabraae@live.dk

    SvarSlet
  47. Hejsa, jeg ville supergerne hækle et par søløver eller hvalrosser? Vil du stadig dele? På forhånd tak! Hfriberg32@gmail.com

    SvarSlet
  48. Hvis nogen skulle have aben, ville det vække stor lykke :-)

    SvarSlet
  49. Hejsa det er godt nok en sød fugl, er ikke så fern til at hækle men vil gerne prøve denne hvis du vil være så sød at sende opskrift til mannebech@gmail.com det kunne være sjovt at prøve :-)

    SvarSlet
  50. er der en venlig sjæl der vil dele :)? jeg har ikke prøvet at hækle før men denne her ser ud som om den er lige til at gå til :) j_sabine@live.dk

    SvarSlet
  51. Virkelig flot arbejde !!!!,
    En der vil dele opskriften ?????. Evt i bytte med aben ;)
    Tine.d.lorenzen@gmail.com

    SvarSlet
  52. Saadan ee. De er da bare for soede. Har opskriften et eller andet sted. Maa lede.

    SvarSlet
  53. Der skulle staa "saadan een vil jeg da ogsaa lave." Nogle gange er fingrene vist lidt hurtigere end tastaturet (smil).

    SvarSlet
  54. http://minkreativeverden.dk/haeklet-kay-bojesen-sangfugl-opskrift/

    Der er den piger.

    SvarSlet