mandag den 24. februar 2014

Stille og smuk søndag blev til energisk og smuk mandag ...

Ihvertfald indtil kl. 15, så var 'batterierne' godt nok flade ...
Søndag var for mig stille og med meget lidt energi, og endda alt kort, når man er vant til at stå tidligt op ....
Lørdagens tøze-fødselsdag havde sat sine spor ...
Ikke i form a' tømmermænd ( for det får man vel ikke a' 
ét lille glas hvidvin - for selskabs skyld og en enkelt gajol for kriller i halsen :) ...
I seng kl. 2 du'r bare ikke for mig .... selvom jeg sov hele 9 timer og først stod op kl .11  - selv armene var tunge og trætte ... (jeg havde ellers planer om at male pergola'en) 

Men sammen med lidt frisk luft og yndlings-morgenmaden med næsen mod solen - og en lille tur til stranden senere, kom der også lidt energi .... 

Akkurat nok til at strikke de sidste 10 pinde,  lukke a',  hæfte de få ender der var, og veje 'det lodne æsel'
inden aftensmaden .... 

Men med en hurtig vurdering efter spisningen, bestemte jeg mig for at den skulle ha' hestetømmekant langs forstykkerne og halskanten ( jeg kunne ikke bestemme mig da jeg startede) - det fik jeg gjort inden sengetid..

I dag efter en lang og smuk morgencykeltur,  imens jeg svingede støvsuger og klud blev den lullet jævn i maskinen, lagt op på et håndklæde på stuens varme gulv - vejret var stadig smukt og solrigt, så jeg gik ud .... - svingede et par timer med en pensel - man kan da sagtens male ikk' :) - men om det tørrer det må jeg se i morgen ) ...


Da jeg kom ind kl.15, med meget varme og røde kinder, :) vendte jeg 'æslet', og da mørket faldt på, 
var den klar til brug  :) ....

Imens lukkede jeg øjnene et øjeblik - drak kaffe og startede nyt på pindene :) ...



'Æslet' ligner da vist til forveksling en høstjakke - men som vanligt har jeg strikket efter hovedet  ..
 - kraftigt inspireret der a' :)

Den er let - lækker og blød præcis som bjørnebande-strikken
-og jeg glæder mig til at vise jer den, - på, når en fotograf kommer forbi i dagslys/solskin :) - og det er der heldigvis gode chancer for i ugen :)

-ønsker jer alle en dejlig aften ....

17 kommentarer:

  1. Kære Marianne!
    Tusind tak for smukke og delikate billeder :-)
    Stort knus til dig.

    SvarSlet
  2. Tak også til dig, den trøje alla høst er rigtig smuk ;0)

    SvarSlet
  3. Det kan godt være at du startede sent søndag, men så har du da til gengæld fået noget fra hånden i dag - skønne ting :))

    SvarSlet
    Svar
    1. jeg var godt nok også træt og brugt da kl. var 15 :( ...
      men en tur i 'oplader-stolen' et par timer hjalp en smule ...

      Slet
  4. Skønt med tøsehygge, selv om det tager lidt energi 😊
    Den er skøn skøn din nye jakke 😊
    Knus 😘

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig ... men hvor er det altså træls at de batterier kun kører på halvt blus i dagene efter :( ...
      Du kan tro den er lækker :)

      Slet
  5. Ønsker også dig en god aften.

    Du har da haft gang i mere end et styk strik, siden du har gjort to bluser færdige på så kort tid.

    Bjørne-bandens trøje glæder jeg mig også til at se.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. uha ja Lis ... én ting ad gangen plejer jeg ... men jeg drømte om de striber og æslet måtte vente lidt :)
      bjørnebanden har du jo set og kommenteret meget pænt på, søde :)

      Slet
  6. Sikke en dejlig weekend og mandag du har haft. Skønt billede med bænken, er det fra stranden?
    Æselet er blevet rigtig fin! Og spændende med nyt på pindene allerede igen. Har du aldrig nogensinde strikkepause? Og kan du blive ved at have plads til alle de lækre trøjer? ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bænken er fra stranden ... en strand vi ikke plejer at komme på :)
      æslet er rigtig dejligt og luner mig lige nu imens jeg sidder på terrassen :)
      Strikke pause ..... hmmm..... skulle måske overvejes ... for nej - pladsen er ved at være trang :(

      Slet
  7. Min gode Marianne ! Jeg må ha en dosis af din energi !!!!!
    Smukke sager flyver fra dine fingre, du plejer venskaber og familie, laver mad og ordner hjemmet , maler lige en pergola, cykler og går og fester og og og !!
    Livet leves fuldt ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg sender gerne - når jeg har overskud :) ....
      strik er jo terapi og tit når jeg sidder i opladerstolen :)
      gå og cykelture er mit job for at komme igennem dagen...
      Rengøring er kun a' nød ...
      familie og veninder bliver tit dem der får til sidst ..
      men ja livet leves som var det sidste dag ....
      stort kram til dig :)

      Slet
  8. Kære Marianne
    Tak for sidst, du gav den gas……….:) Længere ude end mig………:)
    Alt er bare smukkere i dette skønne vejr.
    Måske vi snart ses.
    CyberKnuz / Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. jeps Rikke og selvtak :) ... var hjemme ca 1.30 .. og inden man lander på puden....
      håber vi ses senere i dag :)

      Slet
  9. Ser godt ud. Glaeder mig til at se den paa.

    SvarSlet