lørdag den 20. oktober 2012

Jeg vader i svampe ....

flotte er de - men desværre er de vist ikke spiselige ....






Men mange og forskellige er der - rundt i haven...

Vejret i dag har igen i dag været fantastisk flot.


Hortensia'erne er stadig smukke og kommer med nye blomster hoveder ....



Tænk, at man den 20. oktober kan gå i haven med opsmøgede ærmer og shorts ( med tynde strømpebukser under ) ...

Jeg har fået klippet lidt i haven ...

Gad vide hvor mange år jeg egentlig har klippet i denne hængepil .... Jeg ønsker den høj  - og kan godt li' den knoldede krone ... - derfor klipper jeg den hvert efterår - næste år skyder den så over de øverste grene :) 

Inden jeg gik i haven var der gjort klar til lonelandmand's æblekage ... 
Er I da tov'li ..  den er go' ....

Den blev nydt med alle drengene - kaffe- latte og varm  kakao til nogen :) ... Uhhmm :) 
                        
                                   ♥♥
Nu kalder lidt strik ...

Jeg indrømmer at lave overspringshandling .....
for hold op det er kedeligt at strikke sort "krop" i glat....  ærmerne var noget sjovere  

Nå, det er jo stadig Alpaca :)

Håber I har nydt  lørdagen og det gode vejr.....♥♥♥

20 kommentarer:

  1. Flotte efterårsbilleder. Sikke smukke svampe og farven på bladene♥ Lyder som om at det er perfekt efterårsvejr. Og den der æblekage skal jeg vist prøve. God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina
      Du kan roligt prøve den æblekage ..den er sååå go' :)
      efterår har været vildt fantastisk i weekenden
      knus♥

      Slet
  2. Du har to muligheder med de svampe. :) Enten er det Gran-Svovlhat, som er spiselig. Eller er det Knippe-Svovlhat, som er rigtig god til at farve garn med. Den er giftig. Du kan tage en meget lille bid, hvis det smager bittert, spytter du det ud, og bruger svampene til at farve garn med. Smager det godt, kan du spise dem. :) ( Jeg har prøvet efter den metode :))
    God weekend.
    Knus, Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Har været på biblioteket i dag og låne svampe bøger ...
      studerer dem lige ...
      knus♥

      Slet
  3. Hvor er din have bare smuk, uanset påklædning i løbet af året.

    Sort er altid sort strik.....uendelig.... uden ende.... underligt, at vi gør det den ene gang efter den anden, men slutresultatet er jo bare så smukt at man glemer pinslerne undervejs. Har jeg måske ikke ret ?

    Jeg aner altså intet om svampe, så nøjes med at nyde dem med øjnene.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis
      tusind tak for roser :)
      Der er blevet strikket et par omgange i weekenden .. - lidt bliver jo også til noget en dag :)og jo jeg håber det bliver godt :)

      knus♥

      Slet
  4. Det oser af hyggelig weekend, Marianne! Manden min siger de svampe IKKE er spiselige, de ser ellers lækre ud! God søndag!

    :-) Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorthe
      jeg tør heller ikke spise dem :( ..
      weekenden har været hyg'lig...
      knus♥

      Slet
  5. Smukke billeder du har taget. Jeg ville ikke turde smage på nogle ukendte svampe, men måske du kan låne en bog på biblioteket og finde ud af hvad de hedder ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Camilla
      Jeg har været på biblioteket i dag .. så nu skal der studeres
      :)
      knus♥

      Slet
  6. Ret ærgerligt med de svampe ....Ville ellers være lækkert at kunne høste svampe til eget forbrug :)
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Miri
      Det ville være rigtig dejligt om man kunne det :)
      knus♥

      Slet
  7. Skønne skønne billeder fra din have - jeg var nede og kigge på dine svampe sidst vi sås, jeg mener ikke de er spiselige, desværre :o(

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jo
      Ærgeligt ... men de er da meget kønne :)
      knus♥

      Slet
  8. Dejlige efterårsbilleder du har lagt ind på din blog. Hold da op en masse svampe du har, vi har også haft mange i haven det må være det fugtige vejr vi har haft det meste af året som gør der kommer så mange i år, det ville jo være dejligt om det var spisesvampe ;0) den æblekage ser skøn ud, den skal da vist prøves en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Jeg tror også det er det fugtige vejr der gør det - og flisen ... Den æblekage ER skøn :)
      knus♥

      Slet
  9. Skønne billeder! Selv om svampene ikke kan spises, er de flotte at se på. Tak for anbefalingen af æblekagen, Marianne - den må prøves. Her havde vi også sommertemperatur, og det er da utroligt sidst i oktober. Klem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Vejret er forunderligt :) - vi må nyde det når det er såå godt :)prøv du bare kagen ...den er SÅ go'
      knus♥

      Slet
  10. Rigtig flotte efterårs billeder du har taget.

    SvarSlet