torsdag den 16. juni 2011

Kold salat .... man bliver varm a' :o)

Jeg elsker grønt ....

Familien kan også godt li' noget grønt.... men det glider ligesom lettere for dem med kød til (i) ...

Her til aften var tøm køleskabet- for grønt-aftensmad ...

lidt hvidløg - chili og ingefær svitses ...en lille flankssteak steges og  skæres i tynde skiver ( det kan også sagtens være et stykke kylling eller andet)  ... lægges i et stort fad med dressing lavet af : 1tsk. Sambal Oelek - 1 spsk sød chili sauce - og lidt østerssauce og de svitsede h-c-i....i bunden a' fadet :o) ... ovenpå lægges alt hvad køleskabet indeholder af grønt og evt. ost .... - mit køleskab indeholdt i dag :
spidskål -agurk - peber - asparges - forårsløg - melon - gulerødder - champignons - avocado og tomater .... fra haven var der radiser og icebergblade ....
dertil gammelt brød i skiver - dryppet med go' olie og drysset med salt og paprika  ...grillet i ovnen til de er sprøde .....
eller butterdejsskiver smurt med pikant-ost  - lukket sammen
og bagt ...

en dejlig kold salat .... der varmer  :o)
pga. "dressingen ":o)...


Avocado -  ost og tomater går familien laangt udenom ..

                         ♥♥♥♥♥♥♥

11 kommentarer:

  1. Uhmm hvor ser det lækkert ud. Det må afprøves en dag.

    SvarSlet
  2. Godaften Marianne
    Tak for en hyggelig time. Jeg nåede ingen morfar; men fik hentet fine nye briller til yngstemanden, der havde overlevet og handlet lidt ind...
    Dagens ret ser lækker ud. Velbekomme. Vi fik mad udefra "kødimørke, ovnbagt kartoffelmos og æblesalat. Ligger godt i maven..
    Godnat / RikkeBo

    SvarSlet
  3. Yummi yummi....ser herrelækkert ud :-). Tør slet ikke tænke på hvilken kedelig aftensmad vi ville have fået, hvis ikke vi havde været et smut i Føtex. Var af uransaglige årsager løbet tør for stort sagt alt...selv mælk som vi normalt altid har .....

    SvarSlet
  4. De er skøre- hvordan kan man lade være med at spise avokado ! :-)
    Ser godt ud !
    Jeg elsker grønt!
    Spiser kun fugl og fisk- og det er endda sjældent.

    SvarSlet
  5. Hvor ser det lækkert ud, gad godt have spist det.

    Min aftensmad var to stykker hjemmebagt knækbrød med ost.

    Kram Marlene

    SvarSlet
  6. Åh Marianne

    Så er det galt med hagesmækken igen - det ser skisme godt ud gør det!!
    Det var ikke sådan du kunne lave opskriften i en printervenlig udgave ha ha.
    Håber du får en rigtig god weekend.

    Kæmpe krammer fra mig

    SvarSlet
  7. Her er også nogle der syntes der skal kød til.
    Jeg kunne nu sagtens undværer ;)

    Lækkert ser det ud.

    God weekend Yt.

    SvarSlet
  8. Det ser bare så lækkert ud, og retten 'tøm-køleskabet-for-grønt' bruger vi også meget her hos os :-)
    Klem ♥

    SvarSlet
  9. Uhmm det ser lækkert ud. Tusind tak for inspirationen.

    Kh Mette

    SvarSlet
  10. Lene : det kan du roligt prøe hvis du er til stærk mad :)

    Rikke : selvtak ... lyder også som lækker mad ... godt mindstemanden overlevede :)

    Miri : Ja jeg forstår det heller ikke ældste og jeg kunne næsten leve af avocado.... og jeg kunne også sagtens spise fugl og fisk hver dag :)

    Marlene : og jeg ville godt ha spist din mad :)

    Jo : jeg var liiige ved at kalde indlægget : advarsel til Jo .... hihi ... kan sagtens laves i printervenlig ...

    Yt : tak ... de er med garanti også dine drenge :)

    Gitte : det er godt at få tømt ud inden ny fyldning

    Mette : velbekomme :)

    SvarSlet
  11. Betina : undskyld jeg sprang dig over ...
    Ja det kan jo sk for selv den bedste .... og tit her ...kram♥

    SvarSlet