fredag den 11. marts 2011

Overskud.....

For en god uges tid siden viste  jeg en lille prøve.....
- den blev lynhurtigt trevlet op og blev til flere masker....

Jeg havde  forelsket mig i Karina's hjertevest..... jeg var slet ikke i tvivl .... 
overskuddet fra min  sweater  skulle bruges ....
-overskydende hele nøgler blev byttet så jeg havde nok af bundfarven.....


Jeg ville ikke kopiere Karina's 100% ....selvom den er utrolig smuk... (tror hun har strikket i tyndere garn)...

-tænkte at jeg kunne bruge samme grund-opskrift
 (fra Drops) som til sweateren ...
gik dog ned på pind 8 i stedet for 9....
-droppede ærmerne  og indtagninger på "kroppen" 
-stoppede 6 omg. tidligere i halsen og strikkede 4 omg rib :)



 110 strikkede hjerter i 7 farver + 1 enkelt broderet (blåt)


skylder måske at fortælle om farverne :  bund/kosgrå  - hjerter :  fra ned og op....   lilla-råhvid-army-lysgrøn-lysgrå-sand og rosa  + 1 jeansblåt .....


-ikke for at prale :)
 men jeg  synes den er blevet rigtig god....
 og dejlig varm er den   

22 kommentarer:

  1. Virkelig, virkelig fin!! Godt gået!

    SvarSlet
  2. Nø-ø-ø-øjjjjjjjjjj, hvor er den blevet flot-flot, og dejlig varm

    SvarSlet
  3. Den er da så fantastisk lækker ;0)

    SvarSlet
  4. Hej Marianne
    Very Nice.... Og pral du bare...:-)
    Rammer lige der, hvor hjertet slår. Den bliver du glad ved...
    God weekend. Måske vi ses på Sundet..
    Knuz / Rikke

    SvarSlet
  5. Hold da op en vild lækker vest du har fået strikket og hurtig er du også.

    SvarSlet
  6. Den er blevet SÅ LÆKKER !!!
    Er dybt misundelig :-)
    Og hvor ser du godt ud i strik- smækker lækker !

    SvarSlet
  7. Det er da ikke at prale. Den er kanon.

    SvarSlet
  8. Wauw hvor er den bare superflot, du er fan.. bare god til det der. Håber du får en rigtig god weekend.
    Sig lige til hvis vi snart skal have en hyggekrea dag, er færdig med min praktik idag.
    Tager så på kursus her i weekenden, så jeg kan få gang i min overlocker igen.
    Hav en supergod weekend. Knus fra Lene.

    SvarSlet
  9. Nøj hvor ser den dejlig ud - Flot strikket !

    SvarSlet
  10. Hold op den er blevet god, og hvor har du strikket den hurtigt.

    Den kan du godt være super super stolt af!!!

    Rigtig god weekend

    SvarSlet
  11. Nujhhhhh hvor er den lækker - og hvor er jeg da bare super misundelig på dig, du er jo flittig som jeg ved ikke hvad :o)
    Send gerne lidt overskudsenergi af sted, hvis du skulle få for meget ;o)
    Dejligt du deler dine ting med os andre, vi bliver jo heldigvis super inspireret af din blog og alle dine fantastiske ting.

    Kram og ønske om en god weekend
    - fra Jill

    SvarSlet
  12. Den er blevet superflot !!!

    SvarSlet
  13. Den er bare så flot.

    God weekend.
    Kh Randi ♥

    SvarSlet
  14. Hej Marianne♥

    Jeg er vild med din variation af vesten med hjerter. Kan rigtig godt lide dine farver.
    Hvor er det fedt, at vi kan inspirere hinanden!
    Hav en fortsat dejlig weekend.

    KH♥

    SvarSlet
  15. Godt håndværk, pral absolut ikke, vær du bare stolt, jeg er vild med din vest.
    God weekend herfra.

    SvarSlet
  16. hej alle i skønne ..

    tusind tak for jeres dejlige kommentarer om min overskudsvest :) de og den varmer :)♥

    Rikke jeg synes vi skal gøre alvor af det og nappe en tur om sundet sammen , Hanne det går jo hurtig på pinde 8 ♥, Miri tror bestemt godt du kan strikke én til dig selv.... ellers må jeg jo hjælpe ;), Lene håber det har været et godt kursus med overlockeren - synes vi skal finde en dag inden længe, Jill skal nok sende hvis jeg får for meget :)...., Karina synes også det er rigtig dejligt at kunne inspirere og tusind tak for inspirationen til denne fantastiske sag ♥, Elsemarie du kan tro jeg er stolt....
    hjertekram♥ herfra Marianne

    SvarSlet
  17. ejjj - hvor er den smuk - gid det var min.. eller gid jeg selv kunne lave en. en dag måske :)
    x
    Margit
    creative tail

    SvarSlet
  18. Hej Margit og Súnadóttir

    Tak for roserne :o)
    knus♥ Marianne

    SvarSlet