mandag den 28. juli 2014

Månedsbloktæppet .....

Endelig - endelig - endelig ..... :) 

Kan jeg vise jer et helt og aldeles færdig-quiltet
månedsbloktæppe ...  :)

Nogen a' jer har fulgt med hele vejen både her på bloggen og måske endda med nål og mønster ...

Alllt for længe har det været undervejs ....
3 år .. selvfølgelig med laaaaannnge 'liggepauser' 
- og med mange tanker undervejs ....

- men her i sommervarmen har jeg taget mig sammen og lunet mig  med og ved det sidst på aftenen i 'sommerresidensen' ( de dage hvor det var nødvendigt :)) ....

Faktisk har det  været færdigt i næsten 14 dage... 
- men med næsten lig nul og meget ustabil internetforbindelse,  får I det nu hvor vi er hjemvendt efter 3 dejlige uger ....


Dette var et a' mine store krea-sommerønsker ....
et 2. var den lille blomstermark ...

Et 3. ønske var udvidelse a' uldne lapper ... - 19 nye er kommet til + lidt 'gule blomster' ... - så nu er jeg på over halvvejs ... - med en lap i ny og næ ... (74/130) 

Et 4. var flere  stjerner  på vej.... 



Et 5. var at male på sten ....


Jeg er godt tilfreds :) - og så skriver jeg ikke om det ene jeg ikke har fået opfyldt - læsning.... 


I går sloges vi om pladsen i murerbaljen (for at fixere farverne - altså på tæppet :) .. -  pyha det var en varm dag  i haven ... - nok især når man har været vant til at bade mindst 5 gange om dagen  eller blot være på og ved havet i mange timer :)

(undlader at vise jer badebilleder - selvom der er mange a' dem :) 

I dag er tæppet vasket - hængt til tørre ....  og foreviget ....






- som I kan se quiltet helt tilfældigt ...

Faktisk overvejer jeg - at gøre det igen ... - altså lave et nyt månedbloktæppe med nye og andre farver og mønstre :)

Hvis I vil se hvordan dette er kommet til kan I kigge HER

Sidder der nogen der har syet med, vil jeg da rigtig gerne se jeres version :)

Håber I har nydt varmen og sommeren indtil nu, 

lige så meget som jeg/vi har .... og måske endda 
med dejlige kreative sager - haveliv og badning i bølgenblå ...

Jeg vender frygteligt tilbage ... for jeg tror på mindst 500 indlæg derude jeg ikke har fået læst .....  

12 kommentarer:

  1. Hvor er det bare skønt, fantastiske farver du har brugt.

    SvarSlet
  2. wow må jeg sige det tæpper super flot :-) god sommer din vej ..

    SvarSlet
  3. Det lyder som om du rigtig har nydt det og tilmed været super flittig med mange forskellige krea ting som du plejer. Dit måneds tæppe er blevet virkelig skønt i dejlige pangfarver.
    Hanne

    SvarSlet
  4. Det er blevet et ualmindeligt smukt tæppe :-)

    SvarSlet
  5. Sikke et smukt tæppe du har lavet 😊 sammen med alle de andre skønne ting du har lavet 😊

    SvarSlet
  6. Et meget flot tæppe, har et spørgsmål - hvad fixere du tæppet med så farverne ikke løber ud i hinanden? Fortsat god sommer.

    SvarSlet
  7. Rigtig rigtig smukt i skønne glade farver. Flot arbejde.

    SvarSlet
  8. Det er et virkelig flot tæppe, du har lavet. Der ligger så meget historie i dem når har brugt så lang tid på det. De hæklede lapper glæder jeg mig til at se mere til, de er skønne i farverne

    SvarSlet
  9. Mega mega smukt tæppe du har fået færdigt...... flotte friske farver og en super flot quiltning. Du kan med rette være pavestolt.
    Knus og god sommer
    fra Helle

    SvarSlet
  10. Laekre farver der faar smilet frem. Jeg kigger lige hvordan projektet er skredet frem.

    SvarSlet
  11. Det må være så dejligt og tilfredsstillende, at få sådan et projekt færdigt og hvor er det blevet flot. Det kan jeg også kun sige om "den lille blomstermark" - men det må altså også være lidt mærkeligt efter 5 år at kunne sige færdig. Glæder mig så meget til at se det helt færdige resultat med kant og det hele, for blomstermarken er bare så fin og smuk :)

    SvarSlet
  12. Super flot tæppe, så man kunne få mønstret til tæppet, den vil jeg gerne have. :)
    Vil gerne være med hvis du laver et nyt mdr-tæppe. :)

    SvarSlet