fredag den 11. april 2014

Flytning ..... og så er jeg igang .....

Overskriften lyder vist mere skræmmende end det i virkeligheden er ....

Jeg flytter ingen steder .... så det er ikke pakning jeg er i gang med.....

Det er såmend bare min Ipad, der er flyttet i nyt  'hus' :) 



- og så er jeg endelig kommet igang med at quilte  det sidste af de 4 tæpper jeg monterede sidste sommer ... 
og endelig er Slægtningen også hoppet på pindene ..... 
Romberne i ser på armlænet er til stjerner :)





Jeg har længe taget tilløb til at sy et nyt 
omslag/cover/'hus' til min ipad .... (det 3. af slagsen) -
De 2 foregående kan ses   HER og  HER ....
- men af en eller anden grund trækker min symaskine ikke i mig ... :( ..... 

 Forleden fandt jeg dog forskelligt stof frem, så jeg lige kunne vurdere... og efter en dag hvor jeg flyttede lidt rundt på dem, faldt mit valg på dette libertylookalike .... og inden jeg så mig om - var der flyttet ind :) ...



- at det så blev med denne forside er helt tilfældigt - idéen kom bare til mig :) ....



- lommer på bagsiden er et must - til adaptere ... 



Hvis I har en Ipad og den har lyst til et 'hus'  a la,  er det faktisk ikke så svært ....
Her får lidt hjælp :)

Der skal bruges 2 stykker stof ( dette er den simple udgave  - leg evt. selv med forside ) 
1 stykke termolam/grillfoer 
alle 3 stykker  måler 28x 43 cm eller større ....
Quilt lagene sammen efter behov .... quilten stiver omslaget..
Skær det rent så det måler 26,5 x 41 cm (omslagets færdige størrelse ) ...
Lav stropper af et stykke stof eller af kantbånd, så det færdige mål er ca. 0.7 x 30 cm til 4 stk. 
Find midten på selve omslaget  (20,5 cm.)  På højre halvdel sættet 4 stropper på skrå 5.5 cm inde -  det kan også være hele trekanter som i et gammelt fotoalbum, hvis det er nemmere  - lav da 4 firkanter på 6x6cm og fold :) ...
sy dem evt fast så de ikke 'glider' ...  
- sy et bånd ned gennem midten  max. 1 cm bredt
til at skjule stropender .... og igen til at stive a' ... jeg har brugt et smalt velourbånd ...
Lav nu en strimmel stof til lukkekant ... 6 x ca 150 cm 
læg den dobbelt og stryg den (3x150)  Sy den på, på ydersiden af omslaget  husk at få den foldet rigtigt ved hjørnerne - fold den ind og sy den fast i hånden på indersiden .... 
Hvis der ønskes lommer skal de syes på inden lukkekanten..
og hvis det skal strop til lukning kan den også syes inden lukkekanten :) ... 



Håber det er let forståeligt .. ellers hjælper jeg gerne mere :)

Da jeg så var kommet i gang blev det også til en fin quiltet 'pose'  i samme fine stof  :)





Jeg vil ønske  jer alle god weekend og påske, hvis jeg ikke kommer forbi inden er jeg måske HER eller HER


7 kommentarer:

  1. Ja produktiv som altid Marianne - superlækre ting du har gang i! Rigtig god Påske. Kh. Liv

    SvarSlet
  2. skønne skønne ting du har lavet som altid :-) og en god lørdag din vej :-)

    SvarSlet
  3. Hej Marianne
    -vor er det bare flot det omslag til ipaden, kan godt forstå det var hutrig indflytning ;) min vil hoppe af glæd!! -har selv kastet mig ud i et patcwork forsøg ..vil gerne lige om jeg kunne få et par råd;-hvordan gør du når du bygger en stjerne op?
    Rigtig god påske til dig
    knus Karin PR

    SvarSlet
  4. Fin nyt hjem din IPad har fået, jeg har også nyt etui til min IPad, men den er købt ;0)
    Fin pose du også har syet. God fornøjelse med quiltningen
    God weekend og Påske
    Hanne

    SvarSlet
  5. Du er simpelthen saa aktiv og tryller det ene vidunder efter det andet frem.

    SvarSlet
  6. Flotte, smukke stykke håndarbejder, som vanligt, fra din hånd :-)

    SvarSlet
  7. Den flytning krævede jo ingen kasser ;-) kun lidt lækkert stof hi hi
    Du ønskes en god påske fra mig :-)

    SvarSlet