fredag den 15. november 2013

Tid til at dreje skarpt om sidste hjørne og træde på speederen ....

Denne uge's kreative stunder, 
har det meste af tiden stået i patchworken's tegn ...

De sidste hexagon-lapper er klippet og riet, og klar til dreje skarpt om det sidste hjørne på mit  2/2.blomstertæppe med en extra omgang ..... Jeg glæder mig til at få det færdigt, og lagt i ufo-kassen .. det 1. med en extra omgang :) ligger der jo allerede og venter :) De skal nok blive monteret og færdige, 
- men lige nu ligger der jo et andet klar til quilt :) ....

Et par blokke til nemt at ta' med projektet er blevet riet :)


og tid med skærehjul - lineal og stoffer ....



120 strimler  - 6 i hver bunke  ..
- til de 20 blokke  scrappy-trip-along  ligger klar....
- så nu er det 'bare' tiden og lysten til at træde på speederen der skal på plads .... 

Flere små huse  (lidt større end sidste 'sending' ) er kommet til - i egetræ og mose-eg....  (tak far ) - ( en sød veninde's kæreste har leveret træstykkerne :) 

Et del af dem har i dag fået lakeret og/eller malet tag :) på bestilling  - jeg kan faktisk rigtig godt li' dem 'rå' og har sevfølgelig forelsket mig i det med knasten :) ... 
Jeg har selv små huse stående flere steder  .... 
og en stor del a' denne sending skal gives som gaver :) .... 

'tusse-terapi'/streger på bestilling... er det også blevet til i ugen...

og strik...  hmmm... helt strikke-fri har jeg ikke holdt .... endnu et par sokker til ældste-barnet (i str.46) er på vej ....


 Jeg har flere ønsker til ny strik på pindene, bla. Stine's vandfald er jeg vild med, men det kræver liiiige, at jeg er heldig på søndag - og hvis ikke, køber jeg den helt sikkert bogen selv, for der er rigtig mange fine modeller i.  

Men først er det tid til at dreje skarpt om det sidste hjørne ...
- nyde weekenden og måske fjerne lidt nullermænd ...
- for det er ikke det, jeg har brugt tiden på i ugen :) ... 


Ønsker jer alle en dejlig weekend :) 

20 kommentarer:

  1. Jøsses hvor kan du nå meget kreativt på en uge - hatten af :))
    Skønt tæppe, skønne huse og godt du også finder tid til sønnens sokker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes ellers ikke jeg havde nået så meget ... men da jeg havde skrevet indlægget kunne jeg godt se det var ok meget :)
      knus

      Slet
  2. Kærre Marianne, tak for link:) Nu har jeg lagt hele 2 bøger i puljen, så chancen er blevet større.
    Sikke mange skønne ting du har gang i som sædvanlig. Fede huse og flot patchwork.

    kh. Stine:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor har du bare været flittig. Smukke strømper du laver til sønnen. Jeg er vild med det enkle i strømpen samt den fine kontrast kant.
      Det er for sejt med de firkanter man syr sammen sådan og derpå skærer i længder der derpå pilles op det ene sted og vupti er der en firkant. Jow jow jeg var skam inde og læse på dit link sidst du viste det.
      Jeg har skrevet bogen på min ønskeseddel for tror desværre ikke jeg er så heldig at vinde hos Stine. Der er jo såå mange om budet.

      Ønsker også dig en skøn week-end med huse terapi eller hvad du får tiden til at gå med.

      Kh. Lis

      Slet
    2. Tak Lis
      den har været hyglig :) med sy og lidt strik på strømpe nr 2
      Ældstesønnen er kedelig hvad angår sokker ... vil kun ha' dem ensfarvet :)
      glæder mig at du synes om linket til firkanterne :)
      knus

      Slet
  3. Hold da op hvor er du bare kreativ og hvor får du lavet mange skønne ting.
    Er især vild med husene og den lysegrå bluse du har strikket i et indlæg længere nede.
    Jeg elsker også at være kreativ. Det er så dejligt at have at lave.
    God weekend til dig.
    Klem Lonni

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lonni
      Mange tak for roser :) ..
      Jeg kan slet ikke lade være at sidde med noget i hænderne
      knus

      Slet
  4. you are so busy. And you make so wonderful Hexagonquilts. I started a Flowerquilt last week.
    Knitting socks...i have to knit a lot of pairs for Christmas for my family.

    Have a wonderful weekend
    Greetings from Germany
    Iris

    SvarSlet
    Svar
    1. Thanks Iris :)
      I love hexagon quilts :)

      Slet
  5. Hvor er du kreativ - skønt at se! Jeg er vild med dine små huse og tusse-terapitegninger. Ønsker også dig en skøn weekend ♥

    SvarSlet
  6. Avra, hvor du er en total multikunstner. Flot idé med husene. Tak for tipset med bogen, jeg har skrevet mig ind som konkurrent, men hvis jeg er den heldige, saa kan vi jo dele ( smil).

    SvarSlet
    Svar
    1. Multikunstner :)... sådan har jeg aldrig tænkt det og hørt før :)
      knus og tak :)

      Slet
  7. Lækkert alle de ting du har gang i. Er vild med dine huse og dine streger. Har selv været ude og investere i nogle tusser jeg skal prøve med.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Tak for roser ... glæder mig til at se dine streger :)
      knus

      Slet
  8. Kære Marianne!
    Du formår som altid at gøre mig stakåndet med dit tempo :-) Det er så fint alt du laver.
    Kh. Margith

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Margith
      Jeg takker og bukker :)
      Du er da bestemt også aktiv
      kram fra mig :)

      Slet
  9. Hold da op, hvor er du kreativ og flittig (:

    - Kit

    SvarSlet