onsdag den 27. februar 2013

Strimler - "tern" og sekskanter ♥ ....

Søndag var jeg sammen med 10 andre kreative 
kursus i 3D- syning  ....

En rigtig hyggelig dag med masser af inspiration - stof - strimler - linealer - skærehjul - symaskine-summen - ikke mindst hyggesnak  og en god underviser .... 






med hjem havde jeg 1½ "blok / omvendt ballon"
- 2 var planen - til puder .....


 - så tirsdag- (mandag var jeg lidt "død") 
blev symaskinen  pakket ud ......
den sidste ½ blok blev syet  - men synes rigtig godt om teknikken/udtrykket  ....
...så jeg fortsætter  til et lille tæppe :) ... 
- flere strimler er skåret ... - desværre mangler jeg sølle 7 cm stof af hver for at kunne sy 2 blokke mere - så jeg må lige på handlen, for at komme videre  med det projekt ...

Så var det godt jeg havde  "min prøve" fra forleden ..... 
Jeg vidste at flere strimler og farver måtte til
- så 20 "blokke" mere er kommet til .... 

 1. oplægning ....

2. oplægning blev gennemført/syet sammen  ... men Ups !!! ...

nederste række måtte lige vendes :(  .... 


 så nu er det endt sådan  85 x 120 cm 
- jeg  kunne sagtens ha' fortsat - men det grå stof er sluppet  op ..... så nu må jeg lægge "den øverste" i blød for kant !!!!....

Jeg har fundet lapper frem til min mini blomster eng   - ca. 50 blomster har der været klippet til længe, lapperne lå og roddede rundt i en box ... de er nu sorteret - nu vil jeg se om jeg ikke kan få riet og syet dem sammen i nærmeste fremtid .... 
Synes bakken med de farverige lapper gør én glad :) 

34 kommentarer:

  1. Hold da helt k... hvor er jeg betaget, det ser helt forrygende godt ud, den teknik kunne jeg vild godt tænke mig at lurre af og male over på de genbrugsstole jeg maler på.
    Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva
      Lur du alt hvad du kan og vil ... og mal - det vil jeg gerne se resultatet a' :)
      mange tak for roser :)
      knus♥

      Slet
  2. Hvor er de fine de ting du har fået lavet hos Jane.
    Tæppet du har lavet er også flot, dejlige farver....
    Hilsen Mette
    http://framettesunivers.blogspot.dk/

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Kender du også Jane ... hun ER dygtig :)
      mange tak for roser
      knus♥

      Slet
  3. Flot 3D arbejde men er altså specielt vild med dit tæppe! : )

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Liv
      Mange tak for roser :)
      knus♥

      Slet
  4. Jeg har lavet to pop-up quilts. Den ene vender på spids og effekten er en helt anden.
    Mine tæpper er ved at have et par år på bagen. Den ene er 1997 og den anden lavede jeg til Manden, som en ti-års gave, i 2005.
    Flot arbejde:o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Henriette
      Jeg kunne godt forstille mig den at den er flot på spids :)
      Jeg må forbi og se om du har dem på bloggen :)
      knus og tak ♥

      Slet
  5. Ja, jeg siger også - hold da kæ.. Hvor er det flot!
    Hvor må det være inspirerede at være sammen med quiltere.
    Jeg er også helt vild med dine tæpper :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      :) - jeg siger mange tak :)
      Det er helt sikkert inspirende :)
      knus♥

      Slet
  6. Hej Marianne
    -vor ser din pude og dit tæppe da bare rigtig folt og godt ud,-passer perfekt der.
    du har altid gang i så mange rigtig flotte tæpper,på den ene eller anden måde, sammensat i rigtig flotte farver,- de bliver altid beunderet her hos mig.;)
    mvh Karin PR

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karin
      mange tusind for det meget flotte ord :)
      knus♥

      Slet
  7. Du har da bestemt ikke ligget paa den lade side. Hold op hvor er det flot. 3D ser spaendende ud. Det er en teknikn jeg slet ikke kender.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lin
      Ånden ved symaskinen kom over mig ... måske det varer længe inde det sker igen :)
      meget spændende teknik :)
      knus♥ og tak

      Slet
  8. Tak for sidst :-) Ja, det var et super godt kursus og en spændende teknik samt en meget dygtig underviser. Jane er et multi talent :-)
    Det ser brandgodt ud, det du har syet :-)
    Jeg mangler lidt endnu før min er færdig :-)
    kram, Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Selvtak :) Det var en dejlig dag
      Glæder mig til at se dit færdig :)
      knus♥

      Slet
  9. Flotte pudestykker du har fået lavet,flot teknik det er syet i,dit tæppe bliver også flot.
    Skålen med sekskanterne ser super lækker ud, den oser af forår.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Mange tak for roser :)
      åh ja kom så forår :)
      knus♥

      Slet
  10. Hej Marianne.
    Det er spændende med 3D syning, og ret nyt for mig. Smukt ser det ud.
    Dit "prøve" tæppe er jeg også vild med, og du har helt ret. Man bliver glad i låget over bakken med de farveglade lapper :-)

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      mange tak for fine roser :)
      kram♥

      Slet
  11. Det ser da helt fantastisk ud, man kan slet ikke få øjnene væk fra de effekter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      mange tak for roser :)
      knus♥

      Slet
  12. Wauw Marianne
    Dit 3D ser da helt fantastisk ud som pude, det må altså på min to dó
    Og det grønne tæppe er jo bestemt ikke mindre smukt i virkeligheden.

    Kæmpe krammer

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jo
      Vi skal helt sikkert sy 3D sammen :)
      kram og tak♥

      Slet
  13. Det kursus ser ud til at have været rigtig spændende, og puden er rigtig flot.

    Bestemt også spændende med tæppet i de grønne farver, træls når man mangler stof - men så er der da en god undskyldning for at købe mere.

    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene
      Det var en rigtig godt kursus ....
      ja stof mangel er ikke så godt :(
      knus♥

      Slet
  14. sikke en fed teknik du der har lært det ser da rigtig godt ud, kan da godt forstå, at du ikke kunne stoppe igen...
    Dit andet tæppe er sgu også blevet rigtig godt.... og helt klart man bliver da helt glad i låget af at kigge på dine små lapper... sidder og tænker puha der er meget at sy sammen der :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion
      Mange tak for roser :)
      sådan tænker jeg heldigvis aldrig :) - men glæder mig til hver ny blomst :)
      knus♥

      Slet
  15. Svar
    1. mange tak og lige måde søde Stine :)

      Slet
  16. Nøøj!...hvor er dine tæpper flotte. 3D teknikken er da helt forrygende spændende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hejsa
      Jeg synes også det er spændende :)
      Knus og tak

      Slet
  17. Wow, hvor er det vildt! Hvor er det sejt, at I kan få den effekt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Ja ikke .. Bare med strimler skåretvi forskellige bredder ..
      Knus og tak

      Slet