onsdag den 1. august 2012

Hvor heldig....

Jeg har længe ønsket mig en/et opstammet husløg(træ) ...  
Den lille bod for enden af vores vej havde dem i  dag ..... til den nette sum af 35 kr, pr. stk  højde ca 50 cm ....
Hvor heldig må man være ....


                             ♥♥♥ 


Mine forældre er lige kommet hjem (lørdag)
efter mange kilometer og  5 ugers ferie i det norske/svenske....
Vi har kun sms'et lidt i de uger ....
Sørdag morgen stod jeg i badet og drømte om en "svensk hest" og ærgerede mig over at jeg ikke havde spurgt, om de ville købe en lille bitte en med hjem ....
Indtil i går da jeg besøgte dem ....
De havde sørme kunnet læse mine tanker ...
Hvor heldig må man være ...




Flere gange har jeg vist Flamé-garnet  ...


Jeg har nu strikket godt 1km "snor" (330gr.) ...
næsten som vanligt uden opskrift ....


-indtil i går, hvor jeg hos min mor, måtte låne mig  en  rundp 2½....(jeg var nået til halskanten) .... frem fra sine gemmer finder hun mange nøgler Flamé-garn (sandfarvet) og MIN opskrift til
 flamé garn...
(hun påstår godt nok det er hendes egen :o))  
(den er ca 30 år gammel - men jeg husker tydeligt alle de farver jeg strikkede modellen i  den gang ) ...
Nu er den helt færdig ....

 Hvor heldig må man være .....
Den passer ...
(kunne måske godt ha' været 5 cm længere - men det går - ellers må den inden i bukserne som i 80'erne tihi :o) 
Det har været en fornøjelse at strikke med garnet...Jeg har godt 3 nøgler tilbage ...
Heldigt/dejligt efter 2x strik i p..- garn - 
og så er det indkøbt til den nette sum af 7 kr. pr. 50gr. ....hos Grønhøj Garnlager...


                             ♥♥♥


Før ferien meldte jeg mig til en give away hos Violykke - fik ikke tjekket op .... men søde Lykke var så sød at skrive en kommentar hos mig....
jeg havde vundet ..... 
200gr. überlækkert garn + opskrift og en lækker lækker creme .... 
Hvor heldig må man være ....


Håber også i føler jer heldige med ét og andet :o)


                                  ♥♥♥

20 kommentarer:

  1. Ja, sikke du dog er heldig :o) Hvor er den svenske hest dog bare sød.
    God dag.

    SvarSlet
  2. Herlige ungkarletræer du har fundet der...de er mega nemme at formere...Jeg elsker dem også og har en hel masse af dem...
    Flametrøjen er da blevet rigtig pæn og længden ser da fin ud. Du har da været heldig med dine forældre...de kan jo ligefrem læse dine tanker :-) God onsdag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Åh vidste ikke de hed sådan ...
      Jeg har allerede knækket to a' for at prøve
      Ja de må kende mig
      Knus

      Slet
    2. Skal de i vand eller i jord når de formeres????

      Slet
  3. Skønt med lidt held. Husk at spille Lotto, det skal nok være det er dig der vinder :)
    Super skøn trøje.
    Ha´ en god dag
    Knus fra Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Ja det kunne være jeg skulle prøve det :)
      Tak for roser
      Knus

      Slet
  4. Super heldige dig - jo alle fortjener at være heldige :-) Skønt træ og en flot bluse...og sådan en sød hest har jeg også - den er endda helt fra min barndom. Og stort tillykke med gevinsten..den halsedisse ser übersmart ud :-) Knus herfra, Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Ja alle fortjener held -
      Tak for roser
      Knus

      Slet
  5. Det er en super flot og lækker bluse du har strikket dig.
    Min mor led også af demens når jeg sagde,noget var mit og hun mente noget andet, ti hi.

    Jeg har også en Dale- hest i blå, fra Sverige, heldige dig

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lis
      Tihi ... Om det er min mor eller jeg der lider - det er ikke godtag vide ... Men der er ihvertfald rettelser skrevet med min håndskrift :)
      Knus og tak

      Slet
  6. Dejligt du er glad for det. Hæ hæ jeg kan godt huske det flame garn mon ikke jeg skulle prøve det igen :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lykke
      Jeg er super glad for gerner og glæder mig til at strikke med det :)
      Flame garnet er ihvertfald dejligt at ha på :)
      Knus

      Slet
  7. Det er da bare skønt, når heldet tilsmiler een :-).
    Spændende med de opstammet husløg, det har jeg ikke set før.
    Flame garn .... ren nostalgin, som var skønt at ha'på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne-Mette
      Jeg er også spændt på om jeg kan holde liv i dem :)
      Flame = nostalgi nemlig :)
      Knus

      Slet
  8. Hold da op sikken dog en masse held der er faldet på din vej :-) Skønt og disse dage er bare en af de gode :-)

    vidste slet ikke man kunne få opstammet husløg, men nøøøøj, hvor er de fine :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marion
      Ja ikk' :)
      Flere veninder har haft sem i flere år ...
      Synes de er rigtig dekorative
      Knus

      Slet
  9. Jeg har aldrig set en opstammet husløg - hvor er den flot, Marianne! Og tillykke med din skønne Dalar-hest! Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gitte
      Tusind tak ...
      Er rigtig glad for begge dele
      Knus

      Slet
  10. Neej Jeg blev helt nostalgisk da jeg så den strikkeopskrift Den har jeg også strikket flere flame bluser efter, har lige været mine gemmer igennem for at se om jeg havde den endnu men nej desværre, Tak for kigget , hyggelig blog du har.
    Kh Helle

    SvarSlet